Sanırım Deliriyorum…

Zaman zaman kafamda bazı sesler duyuyorum. Bastırmayı denedikçe daha da büyük bir illete dönüşüyorlar. Hayır,  gidip bir yerleri yakmamı ya da karşımdaki gıcık insanın suratına tırnaklarımı geçirmemi söyleyen cinste sesler değil bunlar. Sadece sonu gelmez, zaman zaman ne olduğunu bile bilmediğim melodiler, şarkılar.. Kafamın içinde isteğim dışında, hayattaki amacı gürültüsüyle rahatsızlık vermek olan komşunun açtığı bangır bangır şarkılar gibi  dönüp duruyorlar. İşin kötüsü ben farkına varmadan zihnimden çıkıp dudaklarıma kadar döküldükleri de oluyor!

Bu durumdan bir süredir rahatsızım. Özellikle de sabah kalktığım ve henüz tam ayılmadığım bir anda kendimi “Bu akşam ölürüüm beni kimse tutamaz. Sieeen bile tutamazsın, yıldızlar tutamaz!” derken yakalayınca durumumun ciddi olduğunu anladım ve olayın köklerine inmeye karar verdim. Öncelikle neden bu şarkı? Çocukluğumdan kalma, 99 yılı olsa gerek, bu şarkının 2011’in Eylülünde birden ortaya çıkıvermesi niçin? Yakın tarihte 99 depremiyle ilgili bir şeyler izlediğimi ve bu şarkının tam da o dönemlerde çok popüler olduğunu anımsadım. Aman tanrım! Zihnimde yer etmiş olayları şarkılarla ilişkilendiriyordum!

Birkaç gün sonra bir arkadaşımla konuşurken bana şöyle bir laf etti: “Beni beğeneni ben beğenmiyorum, benim beğendiğim de beni beğenmiyor! Bu nasıl iş?!” Ve o gün, hiç abartmıyorum, zihnim yorgun düşüp uyuyakalana kadar İsmail YK saldırısına uğradım! “Beni beğeneni ben, ben beğenmem. Benim beğendiğim ise beni beğenmez! Şapur şupur beni öp!”

Çok cool, muhteşem bir kız olduğumdan o tarz müzikle işim olmaz aslında. Şaka bir yana gerçekten de şu anda Kore şarkılarına sarmış olsam da bunun öncesinde de tutar yabancı şarkılar dinlerdim, hiç öyle oturup Türkçe şarkı öğreneyim gibi bir arzum olmadı. Buna rağmen yürürken, oturduğumuz bir yerde, okulda arkadaşlar söylerken vs. aslında farkında olmadan çok fazla şarkının en azından melodisine ve nakaratındaki birkaç sözüne aşina olup eşlik edebilecek kıvama geliyoruz. Ve bunlar asla peşimizi bırakmıyor.

Hadi yine bunlar o kadar da umrumda değil artık, alıştım. Peki ya Kore şarkıları dinlemeye başladıktan sonra başıma gelenler? Korece bildiğim yok. Ama aynı şarkıyı yüzlerce kez dinledikten sonra en azından hangi sesleri çıkardıkları konusunda kabaca bir fikrim oluştu mu..işte o zaman benden kaçacaksın. Çünkü ordaki sesleri taklit edip bolca mırıldanma ekleyerek şarkılara eşlik ediyorum ve bunu yaptığımı farketmiyorum bile! Etrafımda görenler deli sanıyor. Arkadaşlarımın yüzüne bakamaz oldum. Bunalıyorum. Gelecekte de bu şarkıların yeni travmalar yaratmasından korkuyorum.

Tanrım aklıma mukayyet ol!

Bir Cevap Yazın

