Gecenin Şarkısı -3 Temmuz-

Bu şarkı çevirme işine iyice sarmadan ya da birden bıkıp bırakmadan ne yapmalıyım dedim kendime ve cevabımı buldum! Sevdiğim şarkılar listesinde zirveyi zorlayan, belki de zirveye yerleşen(ler)i çevirmeliyim! Sonra saçmalasam da bıraksam da en azından “en”lerimi korumuş olurum. Eh sonuç olarak her gece yapar mıyım bilemesem de içimden gelen gecelerde, dinlemeye doyamadığım bir şarkı seçip burda paylaşmaya karar verdim, elbetteki altyazılarıyla.

Bu gece için seçtiğim şarkı Hot Potato – Seesaw. İçinizde Hot Potato’yu bilmeyen var mı? Ya da bilen diye mi sormalıyım? Neyse ben nasıl tanıştığımı anlatayım. Yıl 2010, aylardan ne hiçbir fikrim yok; ama MC Mong ve Kim C’nin 1 Night and 2 Days’den henüz ayrılmadığı dönemler… Programı bilmiyorsanız KBS’te yayınlanan, Kore’yi gezip tanıtan ve bunu yaparken de hem eğlenen hem eğlendiren bir grup ünlü adamın olduğu bir program diyelim ve konuyu dağıtmadan devam edelim.

O dönemlerde Kim C’yi tanıdım. Daha şarkısını falan dinlemeden anladım bu adamda bir iş olduğunu. Merak baskın gelince araştırdım nedir necidir göreyim dedim ve grubu Hot Potato’yu (뜨거운 감자) keşfettim. İlk anda vuruldum desem yalan olur şarkılarına, biraz zaman gerekti ama dinledikçe daha da sevmeye başladım. Ve ben henüz yeni yeni tanıma evresindeyken yepyeni bir albümle döndüler: Seesaw OST.

O albümde müzik listelerinde 1. olan büyük bir hitleri oldu. Belki bilirsiniz Confession. Gerçekten de muhteşem bir şarkıdır o da; ama albümdeki tüm şarkıları hala sık sık dinlememe rağmen ilk dinlediğim andan itibaren en çok bağlandığım şarkı Seesaw oldu. Yaklaşık 15 dakikalık kısa film tadında bir videoları var bu albüm için. Mutlaka onu da izleyin İngilizce altyazısı olmadığı halde doyamayacaksınız ve isyan edeceksiniz her saniyesini anlasaydım keşke diye; ama sonuç olarak hikayeye bayılacaksınız eminim. Hemen şurdan izleyebilirsiniz:

O albümden sonra Hot Potato ve geçtiğimiz aylarda solo albüm çıkaran Kim C sevgimi sonuna kadar kazandı ve şarkılarını dinlemekten bıkmadım asla. Kim C’yi belki Shut up Flower Boy Band’den tanıyanlarınız olabilir. Orda da Rock Kim rolündeydi eğer ismi yanlış hatırlamadıysam. Neyse efenim Hot Potato ne yazık ki kimsenin altyazı yapmadığı gruplardan biri. Seesaw’ı da Google Translate’ten hallice bir İngilizce çeviri ve birazcık da Google Translate’in Korecesine güvenerek kendimce en mantıklı şekle gelecek şekilde çevirdim. Sanırım fena da olmadı. Yok yok hiç de fena olmadı.

Bir Cevap Yazın

