Dinle! Her derde deva

Geldim!

Hem de kulağınızın pasını silmeye geldim!

İlk şarkımız karakteristik sesiyle nerde görsen tanıyacağın Kim Yuna ve grubu Jaurim’den olacak. Daha önceden tanıyanlarınız olduğu gibi belki bir ihtimal bilmeyenleriniz de olabilir. Bu durumda önceden size sunduğum şarkılara doğru düzgün bakmamışsınız demektir ki bu acıtır işte.

Neyseciğime efendim G-Dragon’ın son albümünde o ıslık sesiyle açılışını yapıp sonuna kadar muhteşemliğini sürdüren ve herkesi kendine aşık eden şarkıyı yani Missing You’yu dinlemişnizdir en azından. Orda sıradışı sesiyle, dinlemeye başladığınız an kendine hayran bırakan kadın Jaurim’in solisti olur.

Son günlerde zamanın çok daha hızlı akıp gittiğini hisseder oldum. Ondandır bu şarkının birden aklıma gelip içimde büyümesi ve akabinde paylaşmak istemem. Altyazımı da yaptım ve görücüye çıkarıyorum. Jaurim – Peter’s Song.

İkinci şarkımız ise “Yahu sen Kore şarkıları dinliyorum diyorsun da bu adamların arabeski de var mı çok merak ettim.” cümlesiyle karşılaşmamdan sonra, zihnimin gerilerine iteklediğim bir şarkıyı aklıma getirdi. Bu şarkı arabeske girer mi emin değilim. Zaten bir şarkıyı arabesk kılan özellikleri bilmiyorum. Öyle de yanıtladım zaten: “Arabesk midir bilemem de inanılmaz duygusal hatta bariz damar şarkıları var. Onlar olma mı?”

Az sonra paylaşacağım şarkıyı ilk kez White Christmas adlı mini KBS dramasında duymuştum. Her türlü duygusal anın arkasına çekinme koy. Öyle damar işte… Hırın (Heureun diye de yazabiliriz ama Korecesinin okunuşunu yazıyorum kasmaya gerek yok Hırın işte) ve “Is it so?” ama “Really?” diye çevrildiğine de tanık oldum. En iyisi orijinal adıyla da koyayım da işimizi garantiye alalım. 흐른 – 그렇습니까

Ve son şarkımız da hakkında bir şey söylemeye bile ihtiyaç duymadığım, herkesin çok sevdiği ve bildiği Epik High’dan gelecek.

Sevme tarzınız nasıldır? Ya da boşverin sevmeyi, kimsiniz siz? Kesin bir tablo çizebiliyor musunuz kendinizle ilgili? Cevabınız evetse ne mutlu size. Ama sizin kadar şanslı olmayanlar da var. Ya da belki olay şans değil dirayetle ilgilidir. Ben bilmem bunu okuyan. Ben kafası çok karışık biriyim. Kim necidir, olduğu kişiye nasıl dönüşmüştür ve her şey şans mıdır yoksa başka etkenler var mıdır? Bunu ben cevaplayamam. O kadar büyük değil benim hayatı algılayışım. Sana sadece kendimi anlatabilirim… ve gördüklerimi.

Ben nasılımdır biliyor musun? Her an değişen. Bazıları dengesiz olduğumu düşünür, bazıları olaylara uyum sağladığımı. O da onların düşüncesidir. Her insan her şeyi farklı algılayabilir malum. Ama kendime baktığım zaman, bazen özünde kim olduğumu bilemediğim anlar olur. Kafamda çarpışan pek çok görüş içinde asıl bana ait olanı seçemediğim anlar…

Bir insan için beyaz olurum, başkası için siyaha dönüşürüm. Benden beklenen neyse, karşımdaki beni nasıl kabul edecekse, işin duygusal boyutu varsa o kişi beni nasıl sevecekse öyle olurum. Bunu gönüllü yaparım ben. Farkında bile olmadan. O yüzden yanımda tutmak istediğim, o olmadan yapamam dediğim insanları iyi gözlemler ve beklentilerine göre şekil veririm kendime. Ama bazen tüm bu süreci atlayıp açık açık şu soruyu sormak istediğim olur: “Senin için kim olmamı istiyorsun?” Bu soruyu dürüstçe sorabilmek hepimizi, en azından beni ve benim gibi yaşayanları pek çok formaliteden kurtaracaktır eminim.

Neyse çok uzattım. Şarkıya geçiyorum. Epik High – Be

Dinle! Her derde deva” üzerine 3 yorum

Bir Cevap Yazın

