Diziler ve Müzik – Reply 1997

Artık “Reply 1997” ya da diğer bir bilinen adıyla “Answer to 1997″ı izlemeyen kalmamıştır diye tahmin ettiğimden üşengeçliği bırakıp dev hizmetimi gerçekleştirme vaktimin geldiğine kanaat getirdim. Hayır bunu okuyan! Dizinin konusundan, karakterlerinden, nasıl sıcacık, nasıl içten olduğundan ve herkesin izlemesi gerektiğinden bahsetmeyeceğim. O tür işleri kalemi daha kuvvetli arkadaşlara bırakıyorum. Ben yalnızca hizmette bulunacağım az önce de dediğim gibi.

Hizmetimin türüne gelelim. Az buçuk tanıyorsanız beni, çoktan biliyorsunuzdur dizinin müziklerine ne kadar da ilgi duyduğumu. Diziyi izlediğim gün, bölümde çalan müzikleri dinlemek bir çeşit ritüel haline gelmişti benim için. Çok şanslıydım ki çalan şarkıların ismini bulabiliyordum tumblr’dan sıcağı sıcağına.

Bu dizi uzun süredir adını duyup aramaya üşendiğim ilk jenerasyon idol grupların şarkılarını dinlememe vesile olmakla beraber 80-90’lar Kore müzik piyasasından tut trotlara, yeri geldiğinde taa 60’lara varan şarkılara nail olmamı sağladı. İçlerinde zaten bildiklerim de vardı ve onları bir sahnede arkada çalarken duymak nasıl da heyecanlandırdı beni hayal etmeye çalışın. Evet, bu dizi pek çok açıdan olduğu gibi müzikleriyle de adeta bir ziyafetti!

Ben de ne yaptım? İlgilisine 137 şarkıdan oluşan bir playlist hazırladım! 137 korkutucu bir sayı olabilir ve o kadar şarkı ne ara çaldı yahu 16 bölümlük dizide düşüncesini doğurabilir. Ama dediğim gibi buna değer. Ayrıca belirtmeliyim ki cafe sahnesinde, müzik dükkanında, karaokede, kısacası her sahnede çalan bütün şarkılar var bu playlistte. O yüzden böyle kabarık bir liste oldu. Bu kadar çok şarkıdan tek tek bahsetmeme imkan yok elbette ki, hatta isimlerini bile yazmayacağım buraya. Birazdan göreceğiniz linke tıkladığınızda otomatik olarak serüven başlamış olacak nasılsa. Sadece birkaç tane mutlaka dinleyin demek istediğim şarkı var; ama onlardan linki verdikten sonra bahsedelim mi?

Yasal uyarı! İzleyeceğiniz videolarda berbat saç modelleri, tuhaf makyajlar, düşük kalite piksel piksel görüntüler ve anlam veremediğiniz müzik videoları olabilir!

http://tinyurl.com/9wt93rx

Eski idoller neye benzer, şarkıları nasıldır merak edip şu ana kadar üşenenlerin H.O.T, Sechs Kies, Fin.K.L, S.E.S, BabyVOX gibi gruplara zaten bakacağını tahmin ediyorum. O dönemde fanlık daha bir cefalı&vefalı zanaat olduğundan bazı şarkıların canlı performanslarında fanlar şarkıya öyle canla başla eşlik ediyorlar ki grup değil fanlar söylüyor şarkıyı, hazırlıklı olun.

Deli Spice gördüğünüz yerde daha uzun süre durun, mümkünse sonuna kadar dinleyin. Deli Spice bu dizinin bana en büyük katkılarından biri oldu diyebilirim.

Song Chang Sik abimizin We adlı şarkısı da sonuna kadar dinlenmeli. Hani şu Urinın diye başlayan şarkı. 1.bölümde Shiwon’un babasının karaoke şarkısı olur bu. Hani nerde çaldı yahu derseniz diye.

Jinusean feat Uhm Jung Hwa ve Tell Me eğlence programlarında, şurda burda mutlaka daha önceden denk geldiğiniz, kulağınıza pek de yabancı olmayan bir şarkıdır. Ha muhteşem bir şarkı değildir belki; ama adı neymiş bilmekten zarar gelmez.

Go Heon Woo’nun Tearful’u şu listede en sevdiğim şarkılardan biri haline gelmiş durumda ve bu şarkıyı dinlememi sağlayan bu muhteşem diziye teşekkürü bir borç biliyorum.

N.EX.T, Yangpa, K2, Lee Seung Hwan dikkatlerden kaçmasın.

UP gibi eğlenceli şarkılar çıkaran bir grup da var, biz onun Bada şarkısını pek iyi biliyoruz türlü eğlence programından.

Turbo’yu kesinlikle unutmayalım. Kim Jong Kook’un Sparta günlerinden öncesine yapılan göndermeleri daha bir net görelim.

Ayrıca bize kazandırılan Seo In Guk, Eunji, Chaos gibi günümüz gruplarına ve şarkıcılarına da bir fırsat verme isteği doğurdu bende bu dizi. Infinite’ten ayrıca bahsetmedim zaten seviyordum kendilerini.

Lee Ki Chan’ı zaten sever sayardım ama anmadan geçmek istemedim.

Kim Gun Mo -Love is leaving harika bir şarkıymış, yeni keşfettim.

Pinocchio – To you, the one I met again içimde heyecan uyandırıyor. Belki de tam da bölüm sonunda çalıp heyecanda bıraktığı içindir bilemem ama bu şarkıyı dinlemek hoşuma gidiyor. Hani Shiwon ve Yunjae tesadüfen cafede karşılaşıyordu ya, orda işte!

Seo Inguk ve Eunji’nin birlikte söyledikleri All for You’nun orijinali, Cool’unki de dinlemelik tam.

Nedense miS=mR’ın It’s for you’su koca dizinin en sevdiğim şarkılarında zirveyi zorlar. Neden bu kadar sevdiğime mantıklı bir açıklama getiremesem de… dinleyin işte.

Boohwal’dan yine bahsetmek istemiyordum aslında çünkü ağzıma sakız ettim kızıyorum kendime bu yüzden ama The More I Love You’nun orijinalini hala dinlemeyen kaldıysa 15.bölümde çalıp kalbimi yerinden fırlatmışlardı, çok net hatırlıyorum o anki mutluluğumu.

Çok uzattım yeter. Bahsetmeyi unuttuğum olmuşsa da artık orda duruyor bulmak dinleyene kalmış. Lyn ablamıza We were in Love gibi harika bir şarkıyı bizlerle kavuşturduğu için teşekkür ediyor ve yazıyı sonlandırıyorum. Umarım faydalı bulursunuz.

Diziler ve Müzik – Reply 1997” üzerine 8 yorum

  1. 10. bölümde hoyanın dansından önce Eun Gakha nın dansı sırasında çalan parçanın adını biliyormusunuz 2. dkda başlıo baya aradım ama bulamadım

Bir Cevap Yazın

