Boohwal: Bir Yeniden Doğuş Hikayesi

boohwalnow

Bugün kendime efsane rock grubu Boohwal’ı seçtim. Elimden geldiğince kısa tutarak tanıtacak ve hemen ardından müthiş hizmetime geçeceğim.

1985 yılında, gitarist Kim Tae Won’un liderliği üstlenerek The End adlı grubu kurması, sancılı ama fazlasıyla üretken bir sürecin başlangıcı olur. Başta kendi şarkıları olmadığından sadece cover yapan bir gruplardır. Vokal Kim Jong Seo çok değil bir yıl sonra gruptan ayrılınca bir çeşit vokal lanetini de başlatmış olur bence  (ve eminim olanları okuyunca hak vereceksiniz).

1986’ya geldiğimizde Lee Seung Chul yeni vokalist olarak gruba katılır ve grubun adı “yeniden doğuş, diriliş” anlamına gelen Boohwal olarak değiştirilir. Aynı yıl ilk albümleri Rock Will Never Die‘ı  çıkarırlar ve Heeya büyük hit olur. Fakat sıkıntı şudur ki Heeya’yı grupla değil Lee Seung Chul ile özdeşleştirir Koreliler, Lee Seung Chul’un ismi grubu gölgeler.

Burda devreye girip her albüm için seçtiğim temsili bir-iki şarkıyı çevirisiyle paylaşacağım. Ve hikayemiz kaldığı yerden devam edecek.

Albümün büyük hiti Heeya ve hemen ardından en az Heeya kadar etkileyici ve hatırlanan, sevilen, sayılan The Story of You and the Rain:

Lee Seung Chul ikinci albüm Remember‘ın yarısında grupla birliktedir; ancak solo kariyer yapmak üzere albüm tamamlanmadan gruptan ayrılır. Bu noktada grup kritik bir dönemden geçer. Kim Tae Won uyuşturucuya başlar. Geçtiğimiz yıl Qualification of Men adlı programdakiler ile birlikte yaptırdığı check-up sonucu kendisine mide kanseri teşhisi konduğunda gençliğinde aşırı kullandığı sigara, alkol ve uyuşturucunun bir sonucu olduğunu söylemişti KTW,çok net hatırlıyorum. (Tedavisi başarılı oldu bu arada)

Bu sıkıntılı dönem Tae Won’un Kim Jae-Gi ile tanışmasıyla son bulur. Boohwal’a ününü getiren The More I Love şarkısını işte ilk kez bu bey seslendirmiştir arkadaşlar. Fakat ilk demo kaydından sonra bir trafik kazasında hayatını kaybeder. Boohwal yine vokalistsiz kalmıştır!

Evet çok fazla açılmadan ikinci albümden seçtiğim şarkıyı paylaşıyorum: Reminiscence III. Bu şarkının büyük bir kısmını Kim Tae Won seslendiriyor. Bu arada grubun şarkılarının hemen hemen hepsini yazan kişi de Kim Tae Won’dur. Şarkıda bahsedilen kız ile Tae Won’un şu anda evli olduğunu da ek bilgi olarak verebilirim.

Devam edelim. Nerde kalmıştık? Boohwal yine vokalsizdi çünkü Jae-Gi hayatını kaybetmişti.  Fakat Jae-Gi’nin söylendiği üzere birebir aynı sesli bir kardeşi vardır: Kim Jae-Hee. Kendisi grubun yeni vokali olur. Üçüncü albüm Loss of Memory ve dördüncü albüm 잡념에 관하여 (Dünyevi Düşünceler) için vokalimiz Kim Jae-Hee oluyor. Kendisini benim en beğendiğim Boohwal vokalisti olarak açıklıyorum. Fakat beşinci albümde yeni bir vokalistimiz olacağını da eklemeden geçemiyorum.

3.albümden şarkılarımız Sonagi ve The More I Love olacak. The More I Love ülkemizdeki Kore ilgilileri arasında en çok duyulan (belki de çoğu için tek?) şarkı sanıyorum. Super Junior üyesi Yesung Immortal Songs’ta söylemişti (ve hakkını da vermişti). The More I Love’ın müzik videosunu da izleme imkanınız var. Nerden baksan 15-20 yıllık şarkı olduğunu göz önünde bulundurun yalnız.

  1. albümden seçtiğim şarkı The Day When Memory Calls. (Yine) Kim Tae Won tarafından yazılmış bir şarkı. Her yazdığı şarkı gibi deneyimlerine dayanıyormuş.

Beşinci albüm Discovery of Fire biraz daha rock ağır basan bir albüm,çok başarılı bir albüm kanımca. Lonely Night adlı güzide parça (malesef bu parça da Immortal Songs’ta çıkmış ve Jonghyun tarafından içine itina ile sıçılmıştır. Jjong normalde böyle yapmazdı ama hayırdır?) bu albümde yer alır. Ah söylemeyi unuttum ama albümün vokalisti Park Wan Kyu; ama nasılsa sıradaki albümde değişecek. Kayıt tutmayı bıraktık, değil mi? Seçtiğim şarkı 21st Century Recession gelsin hemen!

Altıncı albüm Ideal Sight ile yeni vokal Kim Ki-Yeon’a merhaba demekle birlikte başına korkunç bir şeyler gelmemesini temenni ederiz. Biz vokal lanetine bu kadar takmışken baterisimiz , basçımız falan da yerinde saymamaktadır elbette. Bu albümde yeni baterist Che Je-Min ve yeni basçı Seo Jae-Hyuck da katılır grubumuza. Ama çok uzattım es geçiyorum ve hızlıca bu albümden seçtiğim şarkı Possibility‘yi görücüye çıkarıyorum.

Yedinci albümde vokal Lee Seong-Uk ve albüm adı Color. Şarkımız: Goodbye

İkinci albümde solo kariyer için gruptan ayrılan Lee Seung Chul, 2002 konserleri için Boohwal ile anlaşma imzalayıp 8.albüm A New Day/Dawn’ın sesi olur. En unutulmaz Boohwal şarkıları = Lee Seung Chul demek ne kadar doğrudur bilinmez ama Never Ending Story gibi bir efsane doğar.

Dokuzuncu albüm Over the Rainbow’a geldiiik. Vokalimiz Jung Dan. Ve şarkımız 1970. En sevdiğim şarkılardan biri.

Onuncu albüm Lyricism ile birlikte günümüz vokali Jung Dongha’ya ulaşmış oluyoruz. Boohwal ile ne kadar kalır ne desek boş; ama 2005’ten beri grubun sadık vokali olarak yeri sağlam görünüyor. Bu albümden şarkımız Time (Şigan? Şigan!)

On birinci albüm Love. Eh paylaşacağım şarkı da Love olacak.

On ikinci albüm Retrospect iki parçadan oluşuyor. İlk parça için seçtiğim şarkı Thinking. Mnet’te 2009’un rock şarkısı seçilmiş önemseyen varsa. İkinci parçanın şarkısı da What Love is / The thing Called Love. Başarılı bulduğum bir diğer şarkı.

Bu yazıyı sonuna kadar üşenmeyip okuyan olduysa kendilerine bir iyilikte bulunmak istiyorum. 2012 KBS Gayo Daejun akabinde az biraz Boohwal geyiği yapabileceğim insan keşfettim ve bu sayede çok değerli bir hazine geçmiş bulundu elime: Boohwal’ın tüm albümlerine ait link! Buyrunuz efem:

http://www.kpopspy.com/album/album-boohwal-album-collection/

Boohwal: Bir Yeniden Doğuş Hikayesi” üzerine 5 yorum

  1. Boohwal… Adının tam anlamıyla hakkını veren grup çünkü gerçekten her seferinde yeniden doğmuşlar.
    Kim Tae Won’un son dönemlerde idollerle takılmasını variety showlarda görünmesini pek klasına uyduramasam da (Kore’nin Osbourne’u imajı ) bu durum bile Boohwal’e saygı duymama engel olmuyor. Senin de yazında belirttiğin gibi Kim Tae Won müziğini kendi hayatından yaratmış bir insan, kurduğu grubu bu kadar değerli kılan da bu zaten.
    Krock’ın en iyi yaptığı iş balladlar bir yerde. Bunu en iyi yapan grup da Boohwaldir benim için. Heeya’yı ilk dinlediğimde neredeyse ağlıyordum hala üzerimde fena bir etkisi vardır. Fazlasıyla mainstream olduğu için Never Ending Story’nin güzelliğini bir türlü takdir edememe gibi bir sorunum var ama. Ve evet, aslında benim idoller arasında en sevdiğim seslerden biri olan Jjong Lonely Night’ı rezil etmişti Immortal Song’da. Bence Boohwal bölümünün en iyi performansı… Gene Boohwal’di😄
    Benim favori vokalim Dong Ha ki bunda Live&Unplugged albümünün etksisi büyük. Eski yeni her Boohwal şarkısının hakkını vermiş bir adam ki bu sene çıkan son albümleri Purple Wave’de de gayet iyi bir iş çıkardı. Umarım bundan sonra hep grubun bir parçası olarak kalır. Ondan sonra aynen senin gibi Kim Jea Hee’yi severim. Lee Seung Chul’dan hoşlanmıyorum ama sebebi sesi mi yoksa içten içe kendisini bir hain olarak görmem mi emin değilim.
    Çok gevezelik ettim değil mi?😄 Alt yazılar için teşekkürler, umarım değerini bilecek birilerine denk gelir.🙂 (Evet, hala Dong Ha’ya asılınılmasının şokunu atlatamadım asgjsdghfgshdh)

    1. KTW ve yaşını başını aldıktan sonra variety işine girişi içimde hep ufak tefek bir yara olarak kalacak sanırım. Bir programda arkadan en güzel görünen erkek lakabı kazanmıştı saçını çiçekli böcekli toplayıp. Bir şarkılara bak, bir kalıbına havasına bak… İnsan başta yadırgıyor elbette. Nine olayına girmiyorum bile😀
      Lee Seung Chul meselesine gelirsek şarkılarını sevdiğim için kendimden nefret etmeli miyim diye düşündüğüm oluyor sık sık. Fanatizme kaçmamak lazım Aydan. Olsun. Cast incoy dı muzik diyorum, kendimi avutuyorum. Senle benzer hisler içindeyim yani.
      Dong Ha oppaya sarkan olursa gözünün yaşına bakmam o benim tağam mıaaa asdfghjsgh Ama sanmıyorum Boohwal dinleyen birinin azıcık mantığın sesini dinleme içgüdüsü vardır. Çıkmaz öylesi. Dimi?😀

      1. Ben hala Taemin’den SHINee Sherlock dansı öğrenmesindeyim ahfshggfdh Sen efsanesin azıcık kuul dur değil mi? Ne elin bebesiyle bebe oluyorsun?😛
        Bir de o var: Adamın sevdiğim şarkıları var yahu! Gene de kendisinden hoşlanamıyorum bir türlü. Haklısın cast incoy dı muzik😄
        Bilmem… Benim kimseye güvenim yok artık ahdgjsghdh

Bir Cevap Yazın

