Fan Wars: Araya kaynak yapalım beyler!

Busker Busker - People in Seoul

Geçtiğimiz ay 2012’nin rookiesi kim olacak. Exo mu B.A.P mi derken “Aaaand the best rookie award goes toooo Busker Busker!!” durumu yaşamıştık hatırladınız mı? Peki bilmeyeni için kimdir bu Busker Busker?

2012 ilişikli yazılara çok geç kaldığımın farkındayım ama Busker Busker hakkında iki çift söz edeyim dedim ve konuya neresinden girsem bilemedim. O yüzden böyle bir yol seçtim. Kusuruma bakma Exotic, çok ayıp ettim affet Baby! İlgisizsen hi guyz bye ladies!

Tanıtayım da nerden başlayayım? Müzik türlerinden mi? Indie gruplar. Fakat biri çıkıp “Indie dediğin gözden ırak, gönülden ırak, bir avuç insanın tekelinde olur. Busker Busker’ı ise bırakın Korelileri hepimiz duyduk ayol! Nasıl indieymiş bu?” dese şaşırıp ne diyeceğimi bilemeyebilirim. Aynı durum Nell için de geçerli ama. Nell’in ünü öyle bir arttı ki -özellikle son günlerde Türkiye’deki Kore ilgilileri gözle görülür artış gösterdi- ben bile “Music Bank’e çıkan indie mi olurmuş la? Bi yörüyün gidin arkaaşım!” deme sınırına geldim, hatta sanıyorum o sınırı geçtim. O yüzden Nell’e artık indie demem, modern rock grubu falan derim, bu sevgimden bir şey eksiltmez. Ama konuyu durup dururken Nell’e getirmeyeyim çıkış amacıma döneyim.

Kore’de adını büyük ihtimalle sıkça duyduğunuz bir program var: Superstar K. Özellikle o programı takip etmedim hiç, bunun için fazla üşengeç olmalıyım.  Indie için takip ettiğim çeşitli yerlerde bu program üzerine çok konuşulduğuna tanık oldum. Onlar programı keşfededursun ben neticede geriye kalan kaymak tabakayı üstten sıyırma işine soyundum. Pişman mıyım? Hayır.

Kalkıp da Busker Busker tarihçesini vermeyeceğim size (Çünkü çok da bilmiyorum). Zaten çiçeği burnunda bir grup. Kurucusu da gitarist ve lider vokalimiz Jang Beom Jun, ortada duran. Basçımız Kim Hyung-Tae ve bateride de Brad Moore var. Bilin bakalım Brad hangisi? Ve Kim HT de buna göre kim oluyor?

Busker Busker Superstar K’in 3.sezonuna katılıyor; fakat ön eleme aşamasında (İlk 48’de) veda ediyor seçmelere. İlk 10’a giren gruplardan birinin yarışmadan çekilmesi sonucu Two Gae Wol (Two Months) ile birlikte ilk 11’de yarışmaya hak kazanıyor sonradan. Bu Two Months’a aşinasınız, hem de hepiniz aşinasınız çünkü Shut Up Flower Boy Band’de şarkıcı kızımız Kim Yerim işte burdan çıkmış bir isim. Ayrıca grubu özel olarak incelememekle birlikte TeTe’nin Romantico’suna yaptıkları coverı zamanında dinlemiş ve beğenmiştim (şu anda da açtım orijinalini dinliyorum pek seviyorum da). Kızın sesi tam bana hitap eden cinsten aslında. Şu yazı bitince bir göz atayım hatta neden durmuşum acaba bu zamana kadar?

Toparlayayım artık. Son 3’e Two Months, Busker Busker ve bir de Ulala Session kalıyor. Evet ön elemelerde kapı gösterilen bu iki grup son 3’te gerçekten. Sonra Two Months eleniyor. Finale Busker Busker ve Ulala Session kalıyor. Kazanan Ulala Session oluyor. İki grup da geçtiğimiz sene çıkış yaptı ve ikisi de çok sevildi, ben de şu anda tutup kıyaslama yapmakta sıkıntı yaşadım ama Busker Busker’ın albümünü öyle beğendim ki galiba çok küçük, minicik bir üstünlüğü Busker Busker’a veriyorum. Yani kaç şarkıda harmonika solosu duyar insan? Bu “çua çua harmonika solo!” durup dururken aklıma gelen, adeta takıntı yaptığım bir şey.

Mart sonunda ilk albümlerini Busker Busker 1st Album adıyla çıkarıyorlar. Ne kadar basit değil mi? İlk albüm işte. Albümün teması “ilkbahar” olduğu ve 5 şarkı bu temaya uymadığı için ilk albüme dahil etmedikleri şarkıları daha sonra Busker Busker 1st Wrap Up Album ile görücüye çıkarıyorlar. Listelerde üst sıralara, 1.liklere yerleşiyorlar ve Kore’de gerçekten çok sevilen bir grup oluyorlar.

Superstar K’de coverladıkları şarkılardan ufak bir seçmece yapayım. Önce Ricky Martin’den Livin’ La Vida Loca gelsin de şirin Engrish anları yaşayalım dedim. Berbat çözünürlük için kusura bakmayın.

Bu sefer Lee Suyoung coverı I Belive:

Ve sanki yeterince eğlendirmelik şarkı seçmemişim gibi Yoon Jongshin’den Makkeolina:

Superstar K3 muhabbeti bu kadar yeter bence. Artık albüme geçelim mi? Önce albümdeki şarkıların listesini vereyim. wikipedia’dan olduğu gibi kopyala+yapıştır:

Busker Busker 1st Album

  1. 봄바람/Spring Wind (Opening Track, instrumental)
  2. 첫사랑/First Love
  3. 여수 밤바다/Yeosu Night Sea
  4. 벚꽃 엔딩/Cherry Blossom Ending (Title Track)
  5. 이상형/Ideal Type (With MV)
  6. 외로움증폭장치 (브래드 드럼 한판 쉬기)/Loneliness Amplifier (Brad takes a break)
  7. 골목길/The Alley (interlude)
  8. 골목길 어귀에서/Entrance Of The Alley
  9. 전활 거네/Calling You
  10. 꽃송이가/The Flower
  11. 향수/Perfume

Busker Busker 1st Wrap Up Album

  1. 그댈 마주하는건 힘들어 (그마힘)/It’s Hard To Face You
  2. 네온사인/Neon Sign
  3. 소나기 (주르르루)/Showers
  4. 정말로 사랑한다면/If You Really Love Me (Title Track)
  5. 기다려주세요/Please Wait

Benim seçtiklerime geleyim. Çıkış parçaları Cherry Blossom Ending’e bir bakmazsak ayıp olur.

Albümdeki her şarkıyı çok ama çok beğendiğimi bir kez daha belirttikten ve mutlaka hepsine bakmalısınız dedikten sonra albümde benim en sevdiğim şarkı The Flower‘ı araya sıkıştırayım. Bu kadar sevmemdeki neden şu bahsettiğim her yerde, her durumda ortaya atmaya pek hevesli olduğum “çua çua harmonika solo!” olabilir.

Bir tane de sonradan çıkanlardan seçeyim. If You Really Love Me:

Son olarak da 1. albüm ve Wrap Up’ı için indirme linklerini vereyim ve yazı burda bitsin.

1.Albüm

Wrap Up

 

Fan Wars: Araya kaynak yapalım beyler!” üzerine 2 yorum

  1. Fanwar falan diyince ben de kavga var sandım geldim ya! Hayal kırıklığı yaşaşam da başta Busker Busker ismini görünce ferahlama geldi bana.

    Ayrıca B.A.P ve EXO muhabbetini bilmiyordum😛 Malumunuz kpop dünyasıyla pek haşır neşir olamıyorum bütün ilgimi başkalarına yöneltmekten kkk Ama iki popüler kyaaaaa grup dururken Busker Busker’a ödül gittiğini okuyunca senin deyiminle göbeğimi hoplata hoplata güldüm hatta bir daha gülüyorum buyurun nihahhaha

    not: Aman gözünüzü seveyim bunu da yanlış anlayıp şeyetmeyin, gelemiyorum hatecommentlere

    Busker Busker’ı ilk günlerinden beri takip etmek isterdim eğer zamanı geriye alabilmek şansım olsaydı.Çok hoşlar cidden. Bir kere sesleri billur gibi, dinlendirici. Şarkıları bir o kadar güzel.

    Ödül gecesi yapılırken twitterda herkes “Kim ya bu Busker Busker herkes bunlardan bahsedip duruyor?” diyordu. O günden sonra merakları kaçtı herhalde, daha hiç rastlayamıyorum ne kadar arasamda. Videoları açmadan direkt yorum yapmaya inenler olursa diye söylüyorum : Hemen izleyin!!! Busker Busker gerçekten çok tatlı bir grup. Müzikleri için bu kelimeyi kullanırdım evet: tatlı.

    Görüntü olarak pek bir şey vaat etmediklerinin farkındayım ama “uzun demedik ki?!”

    Müziği gözleriniz için değil de kulaklarınız için seviyorsanız, Busker Busker’ı seveceğinize garanti verebilirim. Hadi dağılın şimdi!

    1. Ah ben fanwarlarla uğraşamayacak kadar üşengeç bir insanım. Kılımı bile kıpırtamayacağım kusura bakmasın kimse. Gel gelelim “Best rookie Exo, hayır B.A.P!! Bana ne yaa Exo! Senin saçını başını yolarım! B.A.P bi kere!” muhabbetleri ve MAMA oylamaları devam ederken, Kore’de böylesine patlamış bir grup olan Busker Busker’ın kazanması hiç de sürpriz değildi aslında. Ben de gayet edebimle Busker Busker’a (itiraf ediyorum 1-2 kere de Ulala Session’a) oy verip Busker Busker’ın kazanamasını bekledim. Bu beklentim gerçekleşince gerçekten de göbeğimi hoplata hoplata güldüm senin dediğin gibi😀

      Busker Busker hala yeni bir grup sayılır. Idol olmadıklarından her hafta comeback yapma, yeni bir single sokuşturup ardı arkası kesilmeyen rookiler ve eskiler arasında unutulmama kaygısı taşımadığından (bunlar hep benim yorumum tabii) onlarca şarkıyı üst üste yığmış değil. Keşfin tam vakti yeniler için! Yukarda güzel örnekler var, tarzını beğendiyseniz albümü indirin diyorum onlara da.

Bir Cevap Yazın

