Mim Yazdım Ben!

Sevgili Nimfi bana mim paslamış. İlk defa mimlendiğim için karmaşık duygular içinde ve itiraf edeyim biraz da mutluyum.

dancing

Teşekkürü bir borç bilmemin hemen akabinde sorularıma cevap vereyim diyorum.

1. Sizin için özgürlük nedir?

Sanıyorum lisedeyken bir ders kitabında “Başkalarının hak ve özgülüklerini çiğnemeden, bla bla bla…” türünde bir tanım okumuş idim. Nasıl sinirime dokunmuşsa o tanım, aradan geçen zamana rağmen hala aklımda görüyorsun. Bence ne mi? Bulşit beybi!

Bir insan ne zaman özgür olur? İçinden geleni, arzu ettiklerini herhangi bir engele takılmadan yapabildiğinde. Bunun için ne çevreden yapılacak yorumlar önemli olmalı, ne yaşadığın yer, ne de maddi imkansızlıklar. Uzayıp giden bir liste çıkarabiliriz buna yönelik. Kimi zaman ise dış etkenleri geç kendi zihnin bile sınırlar seni. Özgürlük için yanar tutuşursun, deli gibi yapmak istediğin şeyler vardır; ama cesaretin yoktur. Bu zihninin sana vurduğu bir zincir değildir de nedir şimdi, sorarım.

Özgürlük, hayalini kurup bir gün kavuşmayı umduğun şeydir; ama asla kavuşmazsın. Yaşın küçükken “Ah bir okulum bitse de özgür olsam!” dersin. Okulun biter “Ah bir işe tutunup paramı kazansam da gönlümce gezip tozsam!” diye beklersin. Ve o “Ah bir…”ler bir türlü bitmez. İşte bu senin kişisel zincirindir.

Çok derinlere dalıp can sıkıcı olmak istemiyorum, ne de olsa ben mühendis adamım! Bu işlerden ben ne anlarım, değil mi? Fakat özgürlük dediğimiz şeyi algımız bile yaşadığımız şartlara, ülkeye göre böylesine değişim gösteriyorken tüm insanları kapsayan bir şey söyleyemiyorum, bu soruya tam bir cevap bulamıyorum. Sadece kendi ülkeme yönelik düşündüğümde bile İstanbul’da yaşayan benim ile yaşıtım olup uygun meblağ (başlık parası denen şey hala var, o yoksa “Evin var mı? Araban var mı? Üstüme yap!”larımız var biraz daha gelişmiş versiyon olarak) karşılığında bir güzel evlendirilmiş, belki çoluğa çocuğa karışmış genç bir kadının özgürlüğü bambaşka algıladığını inkar edemeyiz. Neden derine dalmayayım dedikçe aklıma böyle şeyler geliyor bilemiyor ve haşırt diye soruyu noktalıyorum.

2. Birisiyle bir günlüğüne yer değiştireceksiniz? Kimi seçerdiniz ve neden?

Öncelikle bu soruya vereceğim cevaptan ötürü özür diliyorum. Tam bir evde kalmış gibi olduğum şu günlerde daha değişik bir cevap veremiyciimi de üzüntüyle belirtiyorum.

Hani şu Asyalı erkeklerle ilgili yüzlerce yıllık (mı acaba?) bir dedikodu var ya… Hadi hadi biliyosunuz nolduğunu. Hah elimde değil, merak ediyorum. Bu sebeple, tamamiyle bilimsel merakımdan ötürü, anatomilerini inceleme amacıyla Koreli bir erkek ile yer değiştirmek isterim. Tercihen Simon D ile. Hatta sevgili Lady Jane ile mümkünse iki çift laf etmek, ne bileyim birkaç sojunun belini kırmak hoşuma gidebilirdi. Madem erkek oluyorum merak gidermek istediğim diğer konulara da yoğunlaşayım değil mi ama? Yani… Biraz erkek olayım😀

Bu soru hoşuma gitti. Keşke daha ilginç bir cevap verebilseydim😀

3. Koreceyi ilk duyduğunuzda ne düşündünüz?

Hobaaağğ! Sanki ilk adımımı sormuşsun gibi “La ben ilk ne zaman duydum ki bu dili?” diye bir an tekledim hani. Sanırım çok kaba ve komik bir dil olduğunu düşündüm. Benim için tamamen ifadeler, suratlar, o aşırı tepkiler ile bütünleşti. Hatta gerçek bir dil mi bu yoksa sadece beden dili ve aaaa hooo yeee ile mi anlaşıyorlar ne ediyorlar diye eziklediğim bir dönem olmuştu. Sonra beklediğimden daha çetrefilli yönlere kayabildiğini fark ettim ama ilk izlenimim çok kaba ve komik olduğu yönündeydi.

4. Hayatınızda hiç yaptığınıza çok pişman olmanıza rağmen hala hakkında düşündükçe sizi hastalıklı bir şekilde mutlu eden bir davranışınız ya da tavrınız oldu mu?

Pek çok! Gerçi pişmanlık mı duyduuum yoksa pişmanlık duyma zorunluluğu hissettiğimden mi öyle diyorum bilemiyorum. Yine de rezil hareketlerimden içten içe zevk aldığım çok anım var. Haydi hikayeye dökeyim en belirginini.

Bir akşam kalabalık bir arkadaş grubu olarak dışarı çıktık. Grupta farklı yaşlardan, okullardan tanımadığım bir sürü insan vardı. Hatta tanıdığım 1 kişi vardı şimdi düşündüm de. Neyse ben bir çocuğu beğendim ama çocuk beni geri çevirdi. Çocuk bana yüz vermedi diye özellikle ayakkabılarına kustum ilerleyen saatlerde. Hiç pişman değilim aslında😛 Aklıma geldikçe de zevk alıyorum, iyi ki yapmışım.

5. Müzik, sinema, edebiyat… Hayatınız boyunca bu üçü arasından sadece birine sahip olacak olsaydınız hangisini seçerdiniz?

Bunlar ayrılmaz ama… İçine edebiyat yedirilmemiş bir film düşünebilir misin? Ya da en can alıcı noktada yükselen müzikten yoksun bir sahne hayal edebilir misin? Tüm sevilesi şarkıların sözlerine başlı başına bir edebi eser muamelesi yaptığın olmaz mı hiç? Yine de sadece birini seçmem gerekirse müzik derim sanırım. Müzik her an sahip olabileceğim, yeri geldiğinde bana arkadaşlık eden, uzun yollarda yalnızlığımı gölgeleyen yegane dostum benim. Onsuz olmaz. Allah kahretsin çok ciddi cevap veriyorum. Esprili komikli bir şey yazmam lazım. Offf…!!

6. Sizi tanımladığına inandığınız bir cümle ya da sözcük?

Dengesiz.
Ben demiyorum valla beni tanıyanlar söylüyor. Gerçi şu internet alemlerinden görüştüğüm kişiler hep en iyi hallerime denk geldiklerinden bilmezler ama normalde kararsız bir insanımdır. Ya da ayran gönüllü mü demeli? Her şeyi isterim! Çabuk bıkarım. Birine deli gibi bağlanır iki gün sonra sıkılırım. Tarzım bu. Bir de her şeyi çok çabuk unuturum. Daha doğrusu bastırırım ve tetikleyici bir şey olmadığı takdirde aklıma gerçekten de gelmez. Bu yüzden insanlar tutarsız davrandığımı düşünür.

7. Hayatınız boyunca sadece bir kelime söyleyebilecek olsanız hangisini seçerdiniz? Neden?

Peki.
Başta tereddüt ettiğim her şey bir iki kez üstelendiğinde tarafımca kabul edildiğinden “peki” diyerek hayatımı sürdürebileceğime cidden inanıyorum.

8. Şu soruyu okuyunca aklınıza gelen ilk şey?

Dafuq?! Imm şey şey ııııı ay çok heycanlandım lan! Iııııı…. Dondurma! Olsa da yesek. Valla bak. Ne güzel olurdu şincik hazır laptop beni yakmaya başlamışken.

9. En son dinlediğiniz şarkı?

Az önce 1N2D izlemek için bölümü açmıştım. Orda The Black Skirts – Antifreeze çalıyordu. Dinlemek için açtım da sonra bir baktım mim cevaplamam gerekiyormuş. O da öyle kalıverdi. Güzel şarkıdır.

10. Benim hakkımda ne düşünüyorsunuz?

Sana ciddi anlamda bir sevgi & saygı karışımı besliyorum. Öncelikle senle konuşmayı falan seviyorum. Sadece söylediklerini okumak da hoşuma gidiyor ve özellikle müzikle ilgili her türlü paylaşımımız fazlasıyla keyif aldığım şeyer listesinde sağlam bir yerlerde. Zeki ve eğlenceli bir insansın bence. Çok da şımartmayayım diyorum ama zaten farkındasındır sevildiğinin diye düşünüyorum😛

Kalemini ve düşünme tarzını beğeniyorum bebeğim! Bence we could be long lost sisters asdfgasdf Bir dönem sadece kendi tekelimde tuttuğum, benden başka manyak yok mu acaba şunu da bilen, bunu da izleyen dediğim her ne varsa bilen o insanlardansın. Kendimi daha normal hissetmeme neden oluyorsun hatta bu özelliğinle😀

Ve son olarak… iyi ki varsın. Nasıl buldum seni hatırlamıyorum ama ne şen günmüş o öyle. Tey tey tey!

bb
Bu kadar ciddi bir yazı yazacağımı düşünmemiştim. Sorry! Soru şeyetmem gerekiyor dimi şimdi? İlk mimim olduğundan bilemedim😀

1. Sizin için özgürlük nedir?
2. Cinsiyetinden memnun musun? Şöyle bir hafta öbür cinsi denesem nasıl olur acaba dediğin oldu mu hiç?
3. Seni özetleyen bir şarkı? Neden bu şarkıyı seçtin?
4. Dondurma mı çikolata mı?
5. Kimse bakmıyorken yaptığın utanç verici bir şeyler var mı? Varsa yakalandığın oldu mu?
6. Bir gün K-pop’tan lanet ede ede uzaklaşacaksın diyelim, bunun sebepleri neler olabilir?
7. Şu ana kadar izlediğin en dandik dizi, neden?
8. Sevdiğin ünlüden tek bir cümle duyacaksın. Ne olmasını istersin?
9. Elinde sihirli bir değnek olsa onu da çaya banıp yer misin?
10. Sence ben nasılım? (Buna cevabını bekliyorum özellikle :D)

Bu sorularım da sana gelsin Betül, mimlendiniz efem!

Mim Yazdım Ben!” üzerine 2 yorum

  1. Yaaaaay!!! Öncelikle bu kadar hızlı bir şekilde cevap verdiğin için teşekkürler, ben kendim her şeyi müthiş süründüren bir insan olduğumdan herkesden aynı tavrı bekliyorum sanırım😀
    2. soruya verdiğin cevap süper bence asfghdafghfhdgh
    Aslında bu sorular bana sorulsa çoğuna cevap veremezdim ama seninkileri okuyunca neredeyse aynı şeyleri düşündüğümüzü fark ettim. Mesela ben de müzik, edebiyat, sinemanın ayrılmaz olduğunu düşünüyorum (normal olarak), sinemada ikisi de var diye onu seçmeye yönelecek olsam da sonra çoğu kitabın sinemasal yorumunu sevmediğim aklıma gelir ve onsuz yaşama ihtimaliminin bütün matematiksel kuralları yerle bir ederek eksilerde olduğunu düşündüğüm müziği seçerdim😀
    Ve son soru… Hayır, ağlamıyorum gözüme bol miktarda sevgi kaçtı agshsdfshgdh Bu arada ne ara konuşmaya başladığımızı ben de hatırlamıyorum çok tuhaf… Her neyse nasıl olmuşsa olmuş ama iyi ki olmuş😄 Bu arada muahbbetler tek taraflı yapılan şeyler değil, sen de konuşması çok zevkli bir insan olduğun için bu kadar eğleniyoruz biz😀

    1. Çok çalışkan bi insansam demek😀 Hemen atılırım böyle, yeter ki iste!
      2.soruyu düşünmedim bile. Kendimi direkt cevaba girişmiş buldum asdfghasdf Hep erkek olmayı denemek istemişimdir esasında, bana çok ilginç geliyorlar çünkü. Birincil açıdan deneyimleyip aralarına karışıp onların yaptıklarını yapabilmek istiyorum. Eh bunu yaparken az biraz swag ve eğlence merkezi birini seçmem, kısa sürede olabildiğince fazla deneyim yaşamam demek olduğuna göre 1. belli 2. kim? asdfghj Simon D!!!
      Sinema konusunda cidden aynı şeyi düşündüm! Sonuçta film dediğin şeyde hepsinden biraz var, üçünü birden elimde tutmak için onu mu seçsem dedim. Sonra fark ettim ki sinemaya öyle çok bağlı değilim, her öğeye sahip olmasına rağmen beni avcuna alabilen bir şey değil. Müzik öyle mi? Müziksiz yaşanmaz ki!
      Son soruda çok utandım la😀 Valla bak söyletme şöyle şeyler eheh Salange asfghjsd

Bir Cevap Yazın

