Önemli Olan Boyu Değil…

10cm_web_2400x2400

Bu ne biçim başlık yahu? Ne anlatacağım ki?

Endişeye mahal yok dostlar! 10cm 5 şarkıdan oluşan bir mini albümle döndü, hepsi bu!

Daha önce 10cm’den fazlasıyla bahsettiğim için en iyisinin artık susmak olduğu  kanaatindeyim aslında. Ama ne yazık ki kendimi durduramıyorum!

Bu albümle ilgili yorumum özetle şu şekilde: Dinledikçe içinizde büyüyor tüm şarkılar. Doyamıyorum anlayacağınız. Tarz olarak baktığımızda klasik 10cm’i yansıttıklarını, yeni arayışlar içine girmediklerini ve en iyi ne yapıyorlarsa onu yapmaya devam ettiklerini görürüyoruz.

Albümün introsu Oh Yeah öyle eğlenceli bir tempoya sahip ki kendinizi bu şarkı eşliğinde hoplayıp zıplarken bulabiliyorsunuz. Sözleri de çok eğlenceli bana kalırsa. Zaten 10cm şarkıları, özellikle biraz daha hareketli olanları o kadar şirin oluyor ki insanın zihninde saatlerce dönüyor. Aradan ne kadar zaman geçerse geçsin hep “Amaricano çuaa çuaa çuuaaa!” diye dolanma potansiyelimi kaybetmeyeceğimden neredeyse emin gibiyim, bu şarkı da öyle zihne kazınacak cinsten işte. Buyrunuz bir göz atın hatta sözleriyle birlikte mevcut.

  1. şarkı But I’m Tired da aynı ilk şarkı gibi eğlenceli bir hava içinde başlıyor. Zaten albüme genel olarak ışıl ışıl, iç açıcı bir hava hakim. Şarkının sözlerine ait çeviriler henüz yok. O yüzden konusu nedir, tam olarak ne anlatılıyor bilmiyorum. Bu neşeli, iç açıcı melodi ve Kwon Jung Yeol’un vokalinin uyandırdığı hisse bakarak yorucu bir ilişkiden sıyrılma durumu söz konusu sanıyorum. Bunu biraz daha basitleştirmeye çalışarak, hafiften dalga geçerek geçiştirmeye çalışan bir adam havası var sanki. Öyle midir acaba? Neyse bu şarkıyı da pek bir beğenerek dinliyorum sonuç olarak.

Tamamiyle kendi çıkarımlarıma dayanarak hikayeye oturmaya çalıştığımdan olsa gerek, bir önceki şarkının üstüne 3. şarkı Nothing Without You ilaç gibi geliyor. Az önce onu yoran, tüketip bitiren ilişkisini umursamaz görünmeye çalışan adam kendine geliyor burda. “Ne halt ediyorum ben? Sensiz yapamam nolur geri dööön!!” diye dile geliyor sanki. Evet, elimde değil böyle bir hikayeye oturtuyorum ben asdfghjasdfg Bunun da çevirisini koyuverdim.

  1. şarkı Don’t Let me Go. “Bırakma beni” mi? Hikayeyi yakaladınız mı? Haksız mıyım? Sanmam.

Veee son şarkı Morning Call. Albümdeki en sevdiğim şarkılardan biri diyeceğim sanki çok şarkı varmış gibi. Bu parçada o eğlenceli hava, fıkır fıkır atmosfer biraz daha sakinleşip yerini derinliğe bırakıyor, yani benim en sevdiğim halini alıyor. Bu yüzden kelimelerle ifade edemediğim şekilde bağlandım.

Arzu edenler, hala indirmedilerse buraya tıklayarak albümü mutlu mesut indirebilirler.

Önemli Olan Boyu Değil…” üzerine 5 yorum

  1. Albüm incelemesi yaaaaay!!! Bayılıyorum bu tarzda yazılar okumaya😀
    Albümü ne yazık ki daha iki gün önce indirip dinleme şansı buldum. Orada burada dolanırken “oha 10CM albüm albüm mü çıkarmış?! Ne ne zaman nasıl yani ben kimim?” moduna girdim. Şimdi de senin yazını görmüş oldum ve… my life is completed asfhadhfgh

    Oh Yeah bana eski rock’n roll parçalarını hatırlatıyor açıkçası. Müzikteki arada giren neşeli piyanodan gitar solosuna, Kwon Jong Yeol’un vokal yeteneğini kullanişına kadar her şey bilekte biten denim pantolon, deri ceket ve bol miktarda briyantin kokuyor sanki.~kkkkk O dönemi seven biri olarak bu parçaya aşık oldum diyebilirim. Sözlerine bakmamıştım sayende öğrendim ve çoook eğlendim😀 Teşekkürler!!
    ara not: Americano asla eskimeyecek. Favori kahve içme şarkım olarak kalacak daima😄

    But I’m Tired’a gelince…Teorine katılır gibiyim ama emin de olamıyorum afshgfdhfsh Şarkıda “Yoruldum artık” dedikten sonra “birden ağlamaya başlarsan ne yaparım?” diye devam ediyor. Korecem kulaktan dolma olduğu için sadece bazı kısımlarını çıkarabiliyorum o yüzden senin dediğin de geçerli olabilir ama aynı zamanda anladığım kadarıyla tam tersi de geçerli olabilir. Sanki terk edilen 10CM değil de terk etme aşamasında olanlar onlarmış gibi… Ahhhh bilmiyorum!! Korece çalışmam lazım =_= Ve şarkı gerçekten güzel. Bu albümdeki bütün şarkılar olmuş bence zaten😀

    Yazı ve çeviriler için teşekkürler. Albüme ben de bayıldım ve dediğin gibi boyutu küçük ama işlevi büyük bir albüm olmuş afsghfahdgfh Bu nereden aklına geldi kızım ya?~hahaha

    Favorim yok sanırım ama yukarıda saydığım sebeplerden dolayı (Elvis Presley sesiyle “rock’n toll beybaaah”) Oh Yeah’ye biraz daha düşkün olacak olabilirim😄 Gene de her parça çok güzel.

    not: Clazziquai Project’in Blessed’ine göz attın mı? İndirdim ama masa üstümde sürünüyor zavallı iki gündür. Birazdan onu dinleyeceğim ben de…

    1. Aslına bakarsan bu gruptan bir sohbette bahsetmiştim ve dinlettiğim şarkılardan ziyade grubun adının “10cm” olması insanların aklına takılmış idi. “Başka isim mi bulamamışlar zuhahaha Küçükmüş yuhahaha” tarzı pek çok öküzleme espri döndüğünü üzülerek (ve biraz daha gülerek) belirtmek durumundayım. O yüzden eskiden baktığım gibi saf ve temiz duygularla bakamıyorum gruba. Çok üzülüyorum, mağdurum da mağdurum!😀 Başlık da bu sebeple öyle çıkıverdi. Hayal kırıklığına uğradığınız için üzgünüm asdfghjasdfgh Beklediğiniz bu değildi biliyorum asdfghjasdfg

      Ben şarkıların sözlerine aşırı takılan bir insanımdır genelde. Hep aynı şey dönecekse bile altında bir anlam olsun beklerim falan. O açıdan 10cm beni hep çok tatmin ediyor, belki biraz da bu yüzden böylesine dinlediğim bir ikilidirler. Teorilerim doğru mu görmek için diğer şarkılar için de çeviri bekleyeceğim sanırım😀 Bu albümde bazı şarkılarda hafif bir folk bile aldım ben. Yani çok karışığım sorma düşüncelerimi toplayamıyorum anlayacağın😀 Ama söylediğin denimli, briyantinli saçları iliklerimde hissettim çok haklısın!

      Clazziquai albümünü dinledim. CP ile ilgili itiraf etmek gerekirse birkaç konuda yakınabilirim. Çok zirvede şarkıları var, hani dinlemeye doyamadığın, seni eğlencenin dibine sürükleyen cinste ya da bağımlı edenleri. Hah bu albümün tamamı öyle şarkılarla dolu! Gerçi henüz delirene kadar tekrar tekrar dinlemedim ama 10cm ile birlikte şu ara en sık dinlediğim albüm Blessed oldu diyebilirim. Bak yine mağdurum!
      Bu albüm konusunda ise bekleme dinle demek istiyorum sana. Nasıl bir albüm biliyor musun? Öyle aşırı elektronik değil. Çok dengeli, harika ve vokaller ciddi anlamda parlıyor! Bence çok beğeneceksin. Zaten Blessed’le bir başladın mı ve ardından Sweetest Name’i yedin mi (ki kesinlikle çoook ‘Clazziquai Project’, hatta albümün eeen Clazziquai tarzı şarkılarından) beğenme nidaların yükselecek ve üstüne Love Recipe de bindiğinde albüme aşık olacaksın diye düşünüyorum😀

  2. Bir kere öncelikle başlığını okuyunca kahkahayı bastım😄 Evet benim içim fesat olabilir ama lütfen…
    10cm nedendir bilinmez acayip beni yansıtıyor şarkılarında ya… Genel olarak benim kafada geziyorlar sanırım. Özellikle Oh Yeah tam benim şarkım o yüzden biraz da… Ayrıca endişelenme Americano çua çua diye gezen yalnız sen değilsin. Bu arada geldim pata-küt diye konuşuyorum ama bu benim ilk yorumum sanırım. Edepsizliğin de bu kadarı… Neyse ben devam edeyim sonra ayıplarız birlikte beni.
    Acaba But I’m Tired’ın diğer adı But I’m Sleepy olabilir mi? Eğer oysa o da pek bir sevimli yahu. Ciddi manada 10cm dinleyip, sempatisinde boğulmamak zor ya…
    Ondan sonra Nothing Without You dinleyince az daha hıçkırıklara boğuluyordum. Bana pek ilaç gibi gelmedi ya… Ya da fazla ilaç gibi gelmiş de olabilir. İfrat-Tefrit meselesi…
    Don’t Let Me Go’yu da pek sevdim. Öyle ki önce kendime bir sevgili bulup, sonra türlü işkencelerle beni terk etmesini sağlayıp, sonra da bu şarkıyı ona söyleyesim geldi.
    Morning Call’da da aynı mod devam ediyordu bende.
    Bir de Nym zaten bir sürü şeyi söylemiş, bana bir şey kalmamıştı^^hahah

    1. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki içi fesat olan sen değilsin, hepimiz aynı şeyi düşündük kimseyi kandırmayalım😀 Yukarıda Nimfi’ye söylediğim gibi “10cm mi? Küçükmüş zuhaha” benzeri yaşadığım diyaloglar sonucunda elimde değildi, bunu yapmak zorundaydım!😀 Ayrıca bana pata küte konuşmanı tercih ederim. Benim sevdiğim tarz işte tam olarak o!
      But I’m Tired o evet. Ben Korecesini benimsedim şarkı isimlerinin o yüzden nasıl çevrildiğinden tam emin değildim, odur yani doğrudur😀 10cm dinleyip sempatisinde boğulmamak zor demişsin ya buna fazlasıyla katılıyorum. Nasıl yapıyor ediyorlar bilmiyorum ama bir şekilde içime işliyorlar. Vay keratalar vay😀 Cidden ama her şarkıları güzel olur mu? Oluyor. İlginç.

Bir Cevap Yazın

