Gecenin Şarkıları: “Uzun Zaman Olmuş Yahu!” Edişın

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, burası sadece eğlence programı çevirileri paylaşma amacıyla var olan bir yer değil. Öyle bir yerin de vakti gelecektir ama… Burası biraz daha bana ait bir bölge diyelim. O yüzden uzun zamandır yapmadığım bir şey yapıp “Gecenin şarkıları” temalı bir yazı yazmak istedim özümü kaybetmemek adına.

Bugün konu konuyu açtı derken kendimi uzun zamandır dinlemediğim bir albüme gömülmüş buldum. Brown Eyed Girls’ün kalın eyeliner sorumlusu, seksapalitesiyle kadın erkek herkesi avcunun içine alabilen ismi Ga-in ve ilk solo albümü Step 2/4 ile muhattabız efenim.

Hiç kimse inkar etmesin, bu hatun muhteşem! Sadece görünüşü ya da cool hareketleri yüzünden söylemiyorum bunu. Sesi yüksek notalarda gezinip “Koreli Beyonce” olma iddialarında değil belki; ama öyle yumuşak, öyle tatlı bir rengi var ki… Nasıl tarif etmeliyim bilemiyorum. İnsanı yormuyor, aksine bıkmadan usanmadan dinleyesim geliyor.

Ga-in yeteneklerinin bilincinde ve ayakları yere basan bir insan olarak sesini nasıl kullanacağını, ne tür şarkılar söyleyeceğini iyi keşfetmiş, ölümcül darbeleri birer ikişer indiriyor. Özellikle bu albümdeki İspanyol havası, sevgili Ga-in’imize o kadar yakışmış ki yüksek müsadenizle kendisi için az biraz salya akıtacağım. Ve albümdeki favori parçamı, Gecenin Şarkıları temasına uygun şekilde çevirerek huzurunuza sunacağım. Ga-in ve Esperando.

Normalde tek şarkı ile geçiştirirdim fakat elimde öylece bekleyen iki adet TeTe çevirim mevcut. Bir yazı içine koyayım istedim. Daha önceki yazılarımda ya da tavsiye için oluşturduğum çalma listelerinde TeTe ismi geçiyordu. Sanıyorum ki dinlemişsinizdir. Geçen gün Two Months grubuna kafayı takmış bir anımda TeTe’den Romantico coverlarını dinleyeyim dedim. Sonra bir baktım başladığım yere dönmüş, orijinalini dinliyorum.

Neyse efenim ne diyecektim? Ah evet hatırladım.

Hepimiz güçlü sesleri takdir ediyoruzdur illa ki. Fakat ben iyi bir şarkıda bas bas bağırılması, ne bileyim illa zenci gırtlağı çabalarını gerekli görmüyorum. Yani çok sakin bir sesle, zaman zaman tekdüzeleşen bir ritmle bütünleşip, yer yer mırıldanarak bile bir şarkının kulağa güzel gelebileceği inanışındayım. Şu aralar da güçlü sesler beni yormuş durumda bu yüzden o çok sevdiğim soft indie havasına ihtiyacım var sanırım bilemiyorum. TeTe ile ilgili sevdiğim yönlerden biri bu işte. Çok hoş bir ritm ve kulağa fazlasıyla nazik gelen enstrümanlar eşliğinde hafif hafif ele geçiriyor sizi sözler. Öyle işte. Romantico ve Sunshine geliyor.

Bir Cevap Yazın

