Indiesel Sayıklamalar: Tearliner

Tearliner+2575090^500^338^Sizlere aslında hepinizin, evet evet yanlış duymadınız hepinizin bir şekilde dinlediği; fakat dinlediğinden bihaber gezindiği (k-indie ile düşüp kalkmıyorsanız elbette) bir isimden bahsedeceğim: Tearliner!

Sayıklamalarıma başlamadan evvel kısacık bir uyarı yapma ihtiyacı duyuyorum. Çünkü şu ana kadar hep belli bir şablon doğrultusunda tanıtım yapmaya çalıştım (albüm listeleri sıralama, indirme linki verme, şarkı çevirme vs.) Fakat bu sefer düzenimin dışına çıkıyorum. boğazını temizler ve hitabına başlar

Bu yazı kesinlikle kimseye hayrım dokunsun, efendime söyleyeyim insanlar albüm neyin indirsin ya da şarkı sözü okusun diye yazılmamaktadır. İçimden  geldiği için öylece yumurtlanıvermiştir. “Hacı şu şarkı hangi albümden bi diyivereydin ama.” veyahut “Admin indirme linki vereceğni?” vb tepkiler tarafımca gözetilmemiştir ve yazının ilerleyen satırlarında karşılığını bulamayacaktır.

Yasal uyarımı yaptığıma ve hala bu satırları okumaya devam ettiğine göre Tearliner’ı nereden tanıdığını artık söyleyeyim sevgili okuyucum. İzlediğin dizilerin müziklerinde duydun, çok da beğendin. Örneğimi hemen sıkıştırmama ne dersin? Hızlı bir giriş yapıp aradan geçen onca yıla rağmen ismini duyunca hala sevgi seline kapıldığın efsane dizi Coffee Prince’in müzik yönetmeni kimmiş biliyor musun? Bekle öğreneceksin. Fakat bunlar olmadan önce arkaya bir Ocean Travel alsak fena olmaz sanki… Ya da hazır Yozoh yakın zamanda albüm çıkarmışken (hem de tek kelimeyle kusursuz bir albüm) yine Coffee Prince OST’lerinden, Tearliner ve Yozoh’yu buluşturan bir şey seçelim.

Biraz geri sarıyorum. Tearliner Ocak 2004’te, 6 kişilik bir grup olarak kuruluyor; fakat daha ilk albümlerini bile çıkarmadan iki kişiye, daha sonra yalnızca Park Sung-hoon‘a kadar indirgeniyor. Tearliner tek kişiden oluşuyor yani, bir grup değil. Kendisinin müzik eğitimi yokmuş ki ben şaşırmıştım çünkü kendisi “az laf çok müzik” insanı. Çalışmaları hayat tecrübelerine dayanmakta. İnsanlar Tearliner’ın tarzı için “Dream Pop” terimini kullanmakta çünkü yaptığı müziğin düşsel bir havası var diye açıklamışlar. Sanırım dinleyince gayet hoş bir yakıştırma olduğunu düşüneceksinizdir. Ben yakıştırmayı okuyunca çok beğenmiştim zira.

Tearliner önce Pastel Music ile anlaşıyor. Yeri gelmişken araya sokuşturayım, bu şirket isimlerini aklınızda tutun ve onlar üzerinden grup arayışına başlayın eğer indie’ye neresinden girsem ne etsem diye düşünüyorsanız. Neyse Pastel Music’in proje albümleri, yıldönümü çalışmaları ve daha nicesinde sayısız Tearliner şarkısı bulacaksınız. Dizi&film dünyasına girip OST çalışmalarına bakınca kafayı yiyeceksiniz. Çünkü Tearliner kelimenin tam anlamıyla her yerde! Soluduğunuz hava, içtiğiniz su, üzerinde yürüdüğünüz asfalt komple Tearliner aslında. Nasıl oldu da fark etmedim diye kafayı yemek olası. Sungkyungkwan Scandal’a bile bulaşmış diyorum!

Neyse yolumuza devam edelim. Tearliner Pastel Music’ten sonra Happy Robot Records’a geçiyor. Bu şirketin adını daha önce de andığıma göre şu nereden başlasam ne etsem diye düşünenler kulaklarını diksin ve eller o klavyelere bir gitsin lütfen.

Tearliner ismiyle albüm çıkmayalı yıllar yıllar olduğunu eklemeliyim; fakat zaten çok da güncel gittiğimiz söylenemez değil mi? Yazının baş kahramanının Low-End Project diye önceden Tearliner’da olan gitarist arkadaşı ile bir duosu ve  Heroin Underground diye üç kişilik bir grubu da mevcut. Ölüp gitmişliği yok, net bilgim olmasa da son 1 yıldır sessiz sakin olmasına rağmen bir yerlerden yine kendini göstereceğini düşünmekteyim. Bekleyelim görelim, o arada benim sevdiğim birkaç şarkısını playlist yapıp örnek olarak şuraya bir yere bırakalım ve yazıyı noktalayalım diyorum.

Bahsi geçen playlist

Not: Ben en çok Little Room Diary albümündeki şarkıları seviyorum yönlendirir gibi olmasın ama.

Kendime not: Farklı gruplardaki üyelerin veya solo sanatçıların ekstra gruplarda ilginç kombinasyonlar yapmasına bir ara değinmek hoşuma gidebilir. Yellow Monsters’tan da bir ara bahsedeceğim.

Indiesel Sayıklamalar: Tearliner” üzerine 2 yorum

  1. tearliner grubunu bende coffee prince sayesinde tanımıştım..daha doğrusu kişisel vs. hiçbir bilgim yoktu pek bilgi edinememiştim hakkında.ama önemli de değildi müziği yetiyordu bana..yazından grup olmadığını öğrendim şimdi..grup sanıyordum ingilizcem olsa haklarında bişeler öğrenebilirdim ama neyse..adam tek başına ki dediğine göre eğitimsiz olmasına rağmen altından süper kalkmış..ve kesinlikle kendine has bir tarzı var dream pop dream keimesi çok uygun bi kelime tearliner’e cuk olmuş..pastel,fluxus,Happy Robot Records..indienin bildiğim kadarıla 3 devi bunlar kime el atsam bunlarda çıkıyor..coffee prince,Sungkyungkwan Scandal ve ostlarndan daha farkedemediğimiz yerlerde karşımıza çıkmasından bahsetmişsin onu bu kadar farkedilmez ama farkedene özel kılan şeylerden biri sanırım belkide bu..

    1. Hiçbirimiz bu işe şu dizinin şusunun müziğini kim yapmış, burda kim ne etmiş diye delilerce araştırmıyorduk şimdik doğruya doğru. O sebeple ben de Coffee Prince’i ilk izlediğimde tanıdım sevdim kucakladım canım canım diyemem Tearline için. Hafiften ilgi kazanınca Coffee Prince müzikleri ve k-indie bağlantısını kurup sonradan bulmuştum aslında kkk Bu yazıyı yazmadan birkaç dakika önce öğrendiğim bilgiler de var aslına bakarsan. Misal eğitim meselesi ve Dream Pop şeysi. Fakat müzikte bu tarz zırvalar pek de önemli değil bana kalırsa. Ben sadece hikayesini yazmayı seviyorum ondan. Yoksa oturup edebimnen müsük dinliyorum her mantıklı birey gibi.

Bir Cevap Yazın

