Fiskos Fiskos K-HipHop

Kore hip-hop dünyasında son dönemde bir şeyler dönmekteydi; fakat her ne oluyorduysa bizlere bir türlü intikal etmiyordu. Derken bir anda karşılıklı diss atma furyası patlak verdi. Her ne kadar olaylara gecikmeli vakıf olsam ve mevcut kaynakların tamamını okuyup okumadığımdan şüphe etsem de -her an yeni şeyler eklendiğinin bilincinde olduğumdan ve esasında Kore hiphopıyla pek de ilgilenmediğimden- çok net bir şeyler söyleyememekle birlikte sanıyorum ki iki üç ufacık tefecik güncelleme yapamayacak kadar ölmedim. Peki ben olup bitenden ne anladım? Neler oluyor?
Hikayenin aralarından bir yerlerden aniden zuhur etmesini istemediğim için öncelikle alt hikayeciğe kısaca bir değinmeye karar verdim.
Bir kısmınızın bildiği üzere Temmuz 22’de Amoeba Culture bir açıklama yaptı. Açıklamaya göre Supreme Team üyesi E-sens’in şirketle anlaşması sona ermişti. E-Sens artık Amoeba altındaki bir sanatçı olmayacaktı ve bunun sebebi müzikal anlamda birbirlerinden ayrı renklere ve düşüncelere sahip olmalarıydı. Öte yandan duonun diğer üyesi Simon D şirkette kalmaya devam edecekti.
Şimdi biraz daha gerilere gidelim. Supreme Team, şirketin belkemiği de diyebileceğimiz Dynamic Duo üyeleri askerdeyken şirketi çekip çevirsin, para kazansın -çünkü her ne kadar şu anda Amoeba mı oovv bayılırım desek de şundan 3-4 yıl öncesinde Dynamic Duo’dan ibaret imiş ve rica ediciim Amoeba’nın daha öncesine gitmeyelim çok derin mevzular onlar ve başka bir zamanın konusu olabilirler- mantığıyla çıkış yapmış bir grup.
Şirket diğer hiphop sanatçılarının aksine halk tarafından, hiphop topluluğunu kastetmiyorum, standart Kore halkı tarafından bile tanınıyor. Öyle yeraltı takıldıklarını iddia etmek saçma olur yani. Bu durumun farkında olduklarından albümleri içerik olarak sex-içki-uyuşturucu-swag-swag-swag değil de daha yumuşak aşk, hayat, arkadaşlık, swag-swag ya da halkı soğutmayacak derecede içki sohbetlerinden ibaret. Hayır Simon D twitterında fuck yazdı diye Koreli internet kullanıcıları “Sen bir halk figürüsün. Bunu nasıl yaparsın?!” diyebiliyor, öyle yapın hesabınızı. Adamlar şarkılarını ona göre törpülüyor. Supreme Team de bu şirketteyse şirketin kurallarına bağlı kalmak durumunda, elleri mahkum. Fakat yine gayet iyi bilindiği üzere E-Sens’in marijuana skandalı akabinde 2 yıllık bir ortalıktan kayboluşu var ki grubun ortaya çıkış amacı, yani Dynamic Duo’nun yokluğunu kapama hayali biraz sekteye uğruyor bu yüzden ister istemez. Bu da çoğu insana ne düşündürüyor? Amoeba E-Sens’ten ekmek çıkmayacağını düşünerek kendisine yol vermiş olabilir. Valla bakıyorum, gerçekten de neden olmasın? Müzik, san’at, insanlık kültürüne yatırım vs. hayallerini bir kenara bırakırsak (ve hiphopı hiçbir zaman kültürel yatırım olarak görmedim hadi taşlayın) her şeyden önce bunlar para kazanmak isteyen iş adamları. Kendilerine kazandırdığından çok kaybettiren adamı, çok yetenekli de olsa şutlarlar. Cruel world bitchez.
Bildiğimiz üzere E-Sens 2 yıllık bekleyiş ardından geri dönmüştü, hatta Supreme Team yeni single çıkarmış ve geri döneceklerini müjdelemişti. Peki her şey hazırken neden bir anda planlar iptal edildi?
Bu konuda milyonlarca spekülasyon var. Misal E-Sens’in hala halk tarafından beklendiğini gören Amoeba kariyerine devam etmesini istiyor ve hazırlıklara girişiyor ancak E-Sens’in bağımlılığından kurtulamaması yüzünden ve yeni bir skandalın şirket imajlarını zedeleyeceğini bildiklerinden aynı riski göze almıyor ve kapıyı gösteriyorlar. Bir başkası E-Sens’in başından beri underground rapperlık yerine temiz imajlı ve makyajlı, pek hoş paketlenip allanıp pullanıp insanların önüne sürülmüş bir rappercık olmak istememesi ki bu tek başına bir neden olmasa da bir yerlerde mutlaka bir sebep olarak duruyordur. Veyahut ortada kişisel bir mesele dönüyor ve Simon D ile Lady Jane’in ayrılma sebebi E-Sens’ti dedikoduları tam olarak hikayeye oturtamasam da nedense zihnimde beliriyor. Neler olduğunu kestiremiyor tabii insan.
Derken derken şu diss atma modası çıkıyor ve E-Sens bir şeyler yumurtluyor. Artık o meseleye girebiliriz, en azından öyle sanıyorum. Eksik bıraktığım çok elzem bir şeyler hissediyorsanız lütfen anımsatın bana.
Birkaç gün önce -galiba 2 gün ama dediğim gibi geriden geliyorum ve tam emin olamadım- Swings “King Swings” adlı bir şarkı yayınlıyor ve ortalık karışıyor. Buckwilds, Do’main gibi topluluklara laf atıyor, hatta herkese laf atıyor diyelim nasılsa az sonra göreceksiniz. Buckwild ve Domain demişken:
Hiphop grup üyeleri kendi içlerinde çok yakın ve birlikte sıkça çalışan topluluklar kurar. Tam olarak nasıl tarif edeceğimden emin değilim. Simon D’nin lider olduğu Illest Konfusion bunlardan yalnızca biri. Illest Konfusion’da E-Sens, Swings, Beenzino, Jtong gibi muhattabımız üyeler vardı, Swings topluluktan ayrıldı, drama drama. Ancak hakkında yazılan çizilenlerden anladığımız kadarıyla Swings’in Simon D ile iyi bir ilişkisi o dönemden beri yokmuş. Hatta dedikodulara göre Simon D ve E-Sens’in arasının açılmasına neden olmuş bile olabilir. Şimdi o dönemden aynı toplulukta olduğu Jtong, Simon D ve yine bağlı oldukları diğer topluluklara laf etmesi o yüzden kimilerince “sırtından bıçaklama” şeklinde algılanıyor.
Koreli netizenlerin Swings ile ilgili son dönem yorumları Swings’in çok değiştiği yönünde. Nasıl bir değişimden bahsediyoruz? Kore’de -bu benzetme ile sizlere acı çektireceğim ama net olarak bu şekilde yapabileceğim sanırım- bizdeki Popstar yarışmaları gibi “Show Me the Money” adlı bir hiphop yarışma programı var. Rookie ya da aslında yeraltında oldukça tanınan, hatta geçtiğimiz Haziranda başlayan 2.sezonunda çok daha iyi bilindik hiphopçıların katıldığı ve elene elene birincinin seçildiği bir program bu. 2.sezona Swings de yarışmacı olarak katılıyor ve daha bir tanınır oluyor. Fakat eski tarzından çıkıp sıradanlaşıyor, seyirciye oynamaya başlıyor. En azından yapılan yorumlar bu şekilde, ben bilemem.
Peki Swings neden şu anı seçti? Neden bir anda millete laf atmaya başladı? Buna Kendrick Lamar etkisi diyorlar arkadaşlar. Kendrick Lamar çok değil iki hafta kadar önce Amerikan hiphop dünyasını ciddi eleştirmiş ve herkes ayaklanmış -yine hiphop ile içli dışlı olmayan bendenizin pek umursamadığı şeyler- ve etkileri Kore’dekilere de sıçramış olacak ki böyle bir akım başlamış. Swings de özenmiş ve başlatanı olmuş anlayacağınız. Bize de arkamıza yaslanıp dökülmesi muhtemel kirli çamaşırları beklemek ve mısır patlatmak mı düşüyor artık ne dersiniz?
Artık kıvılcımı yakan şu King Swings‘in sözlerine biraz bakalım.

Kendrick cidden inanılmaz, ta Cali’den (Kaliforniya) açtı gözümü.
Seul benim, şimdi kendi diyarımda bir ateş yakacağım, metanımda yanacağım.
Tüm paramı saydım, hala çocuk gibiyim.
Ama artık kıskanmıyorum, Sam Hammington gibiyim.

Gerçek bir erkek gibi çıplak yüzleştim yakıcı Güneşle.
Cildim besbelli karardı, aynı içimdeki garez gibi.
Masama oturdum, kalemime döküyorum tüm bu boktan dramayı
Ve yine endişelenen babam için, içten duygularımı.

Tüm o boktan rapçileri siktir et.
Kore’dekilerin nerdeyse hepsi çöp, imaj yapma peşindeler.
Hatununun tekinden numara bile alamazken hip hop yaptıklarını söylüyorlar anca.
Gidip birilerinden öğrenin şu işi sürtükler, evet o ufak velet artık büyüdü.

Stajyer de değilsin ama bir albüm bile çıkaramıyorsun.
Seni görmezden gelmem bile gurur vermeli sana, yeter bu kadarı.
Tek bildiğiniz siyahları taklit etmek için tuhaf hareketler.
Bir de sizi savunmak için gazetecinin tekiyle kavga ettim ben.

….. diye gidiyor ama cidden uzun ve çevrilmeye değer bulduğum bir şarkı olmadı. İngilizcesine şuradan bakabilirsiniz.
Burda Buckwild ve Domain’e laf atıyor ve “ben tek siz hepiniz” mantığıyla bir sürü üyeniz var ama ben tek başıma da var olurum kimseye ihtiyacım yok demeye getiriyor. Bir de “Senden nefret etmiyorum ama belli bir abinden hoşlanmıyorum” kısmı var. Orda bahsettiği kişi Jtong ve abisi de Simon D. Ayrıca E-Sens için “Minho Kang eski şirketinden ayrıldı. Bunu bir arkadaş ve fan olarak söyleyeceğim, geçmişe gömülmek yerine bir efsaneye dönüş.” diyor. Bir de sonda VJ seni bekliyoruz, piyasayı ele geçireceğiz diyor. Sözü geçen “VJ” Verbal Jint mi? Kendisinin bu konuda herhangi bir tepkisine denk gelmedim, biriler bu konuda bir şey duyarsa ve benim haberim olmadığını görürse bir selam çakarsa muhteşem olur.
Buckwild ve Domain üyeleri Ugly Duck ve TakeOne ilk cevabı verenler oluyor. Ugly Duck Ctrl + Alt + Del *2:

Rekabet duygum yerine hayal kırıklığım büyüdü yalnızca.
3 yıl önce fanın olduğum zamanları hatırlasam daha iyi senin için.
Hakkında atıp tuttuğun o heriflerden farkın kalmamış şimdi.
Ünlü birileri olmadan Just Jam (Bilmeyen varsa bir konser bu) bile yapamıyorsun.
Çalışmalarının çok sıkı olduğunu sanıyorsun değil mi mix yapmadığını söyleyince?
Hiç samimi değilsin gerçekten, müziği komple bıraksan daha iyi olur.
“Lütfen anlayın beni, bu tamamen üzerinde oynanmamış eser!”
Ne dediğini bile duyamıyorum bir de bahane üretmeye çalışıyorsun.
Sana yeni bir isim vereyim: Bay Aceleci.
İyi olduğun şeyi yap, git birilerini yumrukla bir gangster gibi.
Gürültülü sesin var diye her boku becerirsin sanıyorsun, değil mi?
Domuz sesleri çıkarmayı bırak da ritmi yakalamayı dene biraz.
Hiç eğitmeye çalışmıyorsun kendini ama söyleyecek zırvan bol.
Müzik araştırmaları yaparken ne demiştin bana, otaku mu?
Benimle aynı şeyi yapan insanlarla işin ne?
Illionaire, Hi-Lite, VV:D, Buckwilds, & Do’main
Biz olmadan Just Jam bile yapamazsın.
***
Olay çıkarmayı bu kadar mı istedin, kopyacı, deli herif
Psikopatın tekisin, çatlak herif, ilgi görmek için çırpınan çatlak göt
Geçilmeyecek bir sınır var, kendi egosunu şişiren deli herif
Havalı davranmaya çalışıyorsun ama hepimiz biliyoruz bunun yalan olduğunu ve senin beyinsiz Swings olduğunu
Ne zamandır SsamD ile sürtüşüyorsun, ve sonra ne mi?
Birden özür dileyip Just Jam’de çıksın diye yalvarıyorsun.
Sebebini anlıyorum ama birazcık bile utanmıyor musun?
Seni severim ama söylemem gerekeni de söylerim.
Sırf biraz televizyona çıktın diye arayacak adamın çoğaldı galiba?
Artık insanlar tarafından tanınmak hoşuna gitmeye başladı, değil mi?
Etrafındaki takıldığın beyinsizlere bak, Mad C ve J’Kyung
Umarım arkadaşlıpınız mezara kadar sürer.
Çok yeteneklisin, iyi iş çıkardın
Şu önceden planlanmış Show me the Money’den arta kalan gururunu toparla bu arada istersen.
Bir efsanenin sıçışını izliyoruz ve bugünden itibaren benim için tarihe karışıyorsun.

TakeOne’ın Recontrol‘ü var.

Ayrıca:

Yasu – Hello, Senior
Nafla – Wings

İlk etapta bunlar çıkıyor sonra Deepflow ılımlı bir tane çıkarıyor: Self Control .

Ve E-Sens You Can’t Control Me ile Amoeba’dan ayrılışıyla ilgili kirli çamaşırlardı dökmeye başlıyor.

Kim demiş rapçilerin ömrü 5 yıldır diye?
İnsanların hala zihninde olduğumu görüyorum da sanırım bundan daha uzun süre dayanacağım.
Ben rapçilerin hemen altındaki derin mezarım.
Dibine battım ve çıktım.
Bazıları benden bunu beklemiş olabilir.
Bunu bir diriliş olarak görebilirsiniz, yarı çürümüş bir zombi gibi. Büyük ihtimalle birileri kazıp çıkardı beni.
Yerime görevlerimi yapacak kimse yok, zaten istemiyorum da bunu.
Zamanlamam ve bu ritm, ağzımdan dökülen yüzlerce cümle, bazı rapçiler için kriz bazıları için fırsat olabilir.
****
İnatla mücadele eden aptallar ve piyasanın 3/4’ünü kaplayan korkağa dönmüş büyük rapçiler
Sizin kafiyelerinizin tarihi geçmiş prezervatiften farkı yok.
Parayı takmayan ünlü numarası çekme hiç.
Kore hip hop dünyasındaki küçüklerin için kendini feda etmeye hazır numarası yapan bir sahtekarsın sen.
Aşilinden kesip eline koltuk değneği tutuşturuyor şirketler.
Yürüyebilmemi onlara borçluyum sanıyorlar.
Canları isteyince kaldırıp üstümden rant sağladılar.
Sözlerini dikkatle dinlersem tekerlekli sandalye vaat ettiler.
Satmaya heves ettiğiniz hayatımdan o kadar kolay vazgeçmeyeceğim, ben kendi patronumum.
İyi insan taklitleriyle iki yüzlülük yapmayın.
Hepinizi iş adamı olduğunuzu biliyorsunuz.
Bu içinizdeki sese saygısızlık olur.
Bana ne yaptıklarını mı merak ediyorsunuz?
Ağzı ve gözleri sımsıkı kapalı bir tlkinin kanı bile… (Burda ne demek istiyor bilemiyorum. Sanırım çeviren de Korece’yi sonradan öğrenen birisi, sanıyorum değil öyle ve bir çeşit deyim ya da atasözü sorunsalı yaşamaktayız)
Yüzüme boca ettikleri makyajı yıkayıp çıkarmak en az iki yılımı aldı.
Geçmişteki sözümü tutarak öleceğim ama ben.
Bir galibin motivasyon ve inancı ile.
Tüm bir stüdyo benim spor salonum ve siz sadece bir parça proteinsiniz benim için.
Zihin bulandıran yağlardan kurtulacağım, ilaç olmadan.
Bunu duyuyorsan cevap ver bana Gaeko (Dynamic Duo’dan)
5 yıldır bana yaptığın gibi, bu sefer kaçma.
Gösterdiğin son saygı bu olsun bana
Çoktan reddettin ama iki asker gibi savaşalım senle.
İyi biri gibi davranıyorsun.
Siktir, karaktersizlik bu.
Dürüst konuş, tanıdığım en karakersiz insan.
Ne kadar düşünürsem düşüneyim, varlık sebebim Dynamic Duo’nun boşluğunu kısa süreliğine doldurmakmış gibi geliyor.
Küçüğüne saygı duymak mı? Açıkla bana bunu.
Diğer piçler hakkında da yazacaktım ama mürekkep israfı olur.
Herkes mesajı almıştır sanırım, geçiyorum onları.
Size 1 milyon vermek mi? Siktir ordan Amoeba.
Yine yolunuzu bulursunuz siz medya oyunlarınla, iyi olduğunu şey de bu.
Beni nankör herifin teki olarak lanse edersiniz.

Ne yalan söyleyeyim ben işin E-Sens boyutunu daha bir hevesle bekliyorum yoksa Swings ve Uglyduck’ın atışmaları çok da umrumda değil. Simon D çıkıp da Swings’le kavgaları hakkında bir şeyler yumurtlarsa onu da ilgiyle takip edebilirim elbette. Yine de şu noktada Gaeko’dan bir hareket beklemekteyim, bakalım. Swings cidden biraz attention whore olma hevesinde bir noktadan sonra. Gaza gelmiş yardırıyor ki az sonra göreceğiz zaten. En son Ugly Duck diss atmıştı. Swings ona cevap verecek şimdi King Swings part 2 ile.

Gerçekten bir şeyler okumaktan çok sıkıldığım dakikalardayız o yüzden kısa kesip ilgimi çeken kısımlarını koyuyorum.

Ugly Duck, you ugly fuck!
Kendini havalı mı sanıyorsun? Ve sen mi bana domuza benzediğimi söylüyorsun? Ayna var mı etrafta?
O çok sevdiğin Ssam D’yi gördüm geçen. Bana benzediğini söylememiş miydi sana?
Bir sürü ıvır zıvır ve örek yeme geyiği (Ugly Duck ile ördek yemek hım çok yaratıcı) sonrasında Simon D’ye dönüyor ve diyor ki:
Sens tekmeyi yediğinde Dynamic Duo ile el sıkıştın.

Sonra da TV’ye çıkıp güldün ve iyi adam ayağı çektin. Milyonluk köle sözleşmesini reddetmesi suç mu? Ssam D, seni orospu çocuğu, Jtong’u çaldığından beri ne omurgasız olduğunu biliyorum senin. Sun Jookyung, sen de bilmiyordun değil mi ilk özür dileyenin Ssam D olduğunu? Seni kandırmış.

Ya ama çok küfretmiş ben bunları çeviremiycem galiba asdfghjsdfgh Özetle hikayesi şöyle diyebilirim: Ugly Duck Just Jam için eğer özür dilerse büyük bir isim çağıracakmış ve Simon D de bunu duyar duymaz özür dilemiş. Nasıl olur da bunu o çok değerli göt yalayan Ugly Duck’a söylemezmiş. Hem bir tane mixtape’i varken ne hakla ona kendini geliştirmediğini söylermiş?
Bir de Beenzino’yu da olaya sokmadan edememiş. “Neden bu kadar tembel olduğumu mu soruyorsun? Beenzino gibi ünlü olmanın yolu bu.” demeyi ihmal etmediği gibi Show me the Money ve TV’de görünme laflarını da hazmedemeyip “TV’yi sikeyim. Sen benim hayatım hakkında ne biliyorsun ki? Hiçbirinize açıklama yapmak zorunda değilim.” demeden duramamış
Ugly Duck durur mu? Hemen Format‘ı yapıştırmış.

Birazcık daha “Sahtekar herif, bizim senin çocukça yöntemlerine ihtiyacımız yok” vs vs. Tekrara düşmüşler. Ama dedikoduluk bilgi içeren bir şey olursa diye takipteyim!

Hepsi bir arada bulunsun da beş dakikada bir yeni post yollayarak yer israfı yapmayayım dedim. Buyrunuz hikayenin devamı

 

Gaeko’dan E-Sens’e: I Can Control You

Ben bu yazıyı yazıp yattıktan 1 saat kadar sonra Gaeko E-Sens’e cevap olarak I Can Control You‘yu çıkardı.

Bu kötü hyungun, kalbi çoktan bizi terk etmiş dongsaengi için yaptığı son reklam bu.
Uzun zaman sonra ilk kez açacak o hep odağı kayık gözlerini.
Bu oyuna katılacağım nasılsa Pat Healy seviyesindesin, ben de Aldo (Bunlar boxçuymuş çok cahilim yine)
Üstündeki külleri silkele ve dün üstüne içki döktüğün tişörtünü çıkarıp yıka.
Ben uyuyacak zaman bulamazken bile çocuklara yetenek aşıladım
Sense bu sırada o çalışkan rapçi çocuklara marijuana vermekle meşguldün.
Tamamen ayıkken yağtığın rape verdikleri tepkiye bak “Bu herif uçmuş”
Naver aramalarında çıkan kafan eğik resmine bak “Bu herif uçmuş”
Sıçıp sıvıyorsun, sonra şirket arkanı temizlesin diye bekliyorsun.
Bunca zamandır her şeye katlanmış hyunguna bir Kakao Talk mesajıyla sırtını dönüp ihanet ediyorsun.
Bunu alaycılığın ve karamsarlığın sayesinde etrafımda toplananlar yüzünden yapıyorum.

Hey sen, kazandığın para benden çok.
Bir solucanın çoprabalığı değil yılana dönüşmesi için başarılı olması gerekir önce.
Rap-canavarıyla yaptığımız 10. albüm BAAAM muhteşem oldu
Bang bang, ziller çalıyor, bu içine girmek zorunda olmadığım bir yarış olsa da yine de senin için geliyorum kalleş soytarı.
Pervanenin (Kelime oyunu da var burda fanların da demek istiyor aynı anda) hareketine göre rüzgarı yakalayan bir gösterişçisin sen.
Sonunda silinip gidenler hep senin gibi ilgi meraklıları olur ama.
Kanserimsi varlığın başlı başına bir zehir.
Bundan 10 yıl sonra bile seni temsil edecek şarkın Primary’nin “Poison”ı olacak.
Belki Gaeko’ya laf atan, kendi mezarını kazıp kendini gömen, pek bir şey başaramadan silinip giden çocuk olarak da anılabilirsin.
Ağlayıp sızladığın dönemde sorgulamadan sarılmıştım sana destek için.
Sana duyduğum saygının anılarını çoktan silip attım.
Şimdi cesaret ve aptallık arasındaki farkı ayırt etme zamanın.
Şikayet etmekten başka iş bilmeyen beyinsiz adam, sözlerini kendine sakla.
İki asker olarakmış, güldürme beni, ben kralım sen sadece evinde sessizce oturup bekle.
Penceresiz bir hapis hücresinde zaman geçirirken ne yapabileceğini düşünüyorsun?
Seni cezalandıracağım.
Ben iş adamı değilim ama yarın businessta oturacağım.
Oldukça meşgul bir insanım ben, git kendini becer.
Eskiden bir alışkanlık gibi “Gaeko hyung benim rol modelim” derdin.
Şu andan itibaren yine öyle oluyorum.

Gaeko’dan böyle bir yanıt gelmiş ancak sözleşme hakkında bir şey söylememesi, ağırlıklı olarak uyuşturucu meselesinden bahsedip diğer konulara çok bulaşmaması hafiften hayal kırıklığı yarattı. Hala Simon D’den bir çıkış beklediğim söylenebilir. Ve artık E-Sens’in Amoeba’dan ayrılışı hakkında biraz daha netleşti sanki fikirlerimiz. Ne dersiniz?

E-Sens’ten Gaeko’ya: True Story

Beni asla tuzağa düşüremezsiniz. Hepiniz dolandırıcısınız.
Siz sinirlenmeden önce gördüğüm tek şey sahte yüzlerinizdi.
Artık gerçek yüzünüz ortaya çıktı.
Ben nazikçe ilaç olmaya çalışırken size, sen hakkımda ileri geri konuşuyorsun. Krala kafa tutmaya cesaret mi ediyorsun?
Başından beri niye öyle söylemedin?
Neden “Kaybedecek bir şeyin olmasa da seni koruyacağım, sen sadece şirketin sözünü dinle,” demedin?
Yılan balığı mısın yoksa yılan mı?
Siktir, iyi biriymiş gibi davranmaya devam ediyorsun.
Hyungun son kişisel rekoru bu.
Beni her şeyi alıp kovulan, sonra da size küfreden bir gerzek gibi göstermeye çalışıyorsun.
Senin içini okuyabiliyorum ben.
Tüm bu saçmalıklarımın (bokumun) kokusuna nasıl dayandın, seni köpek burunlu?
Dürüst olalım.
Herkes bir muhabirin yazacakları yerine kafiyeyle bezeli bir cevap istiyor. Esas olay bu.
İşleri batırdığımda, karşılığını yüz katıyla ödeyeceğimi söylemiştim.
Asla sızlanmadım.
Ve 2 yıl sonra önüme köle kontratını koydun.
Verdiğim gerçek zarar ne diye sorduğumda,
Şirketi dava etmemi söyledin.
200 milyon won verip sessizce gidersem kalan 800 milyonu keseceksin öyle mi?
Dalga geçme benle, yalan söylediğini biliyordum.
Salak yerine koydun beni ve iyi numarası çektin.
Kesinlikle sorumluluktan kaçmayacağımı söyledim.
Bu hikayede kim kime ihanet etti?
Siktir, cehennemin dibine git.
Tatil istemeye bile çekiniyoruz.
Aptal menajerin TV’deki yayına çıkamayacağımı söylemeye korktu diye,
Babamın cenazesini haftasonuna taşımamı söyledi.
Siktir, cehennemin dibine git.
Sen böyle bir insansın işte.
Her şeyden haberin vardı ama sorsam edeceğim laf “Üzgünüm, bilmiyordum”
Piçlik yapma. Sahtekar.
O olmasa, ablasının eteğinden korkan bir korkaksın sen. (Burda sanırım gazeteci bir noonadan bahsediliyor, tam olarak kastettiği nedir bilmiyoruz)
Böyle şeyler South Park’da olur. (Burda beni kaybettiniz. Söz konusu bir “Güney Parkı” mı var yoksa şu animasyondan mı bahsediyorlar? Ve ne demek bu? Cidden bilmiyorum)
Kötülerin gelecek onlarınmış gibi davranarak yükseldiği karanlık bir yol bu.
Söyle bana, esas kim kötü?
Evet, iliklerine kadar Amoeba Culture’sın sen.
Utanç nedir biliyorsan eğer, şu rol model muhabbetini kes.
Bundan 10 yıl sonra bile adım “Poison”la mı anılacak? Ne olmuş yani?
Sen benim için ne yaptın ki? Bana işkence ettiğin gerçeği hariç?
Hem ondan kazandığım parayı bile kullanıp attın.
Borç yaparken bile senin kazandığından fazlasını kazandığımı mı söylüyorsun?
Sence bu benim hoşuma gitti mi?
Ne hissettiğimi herkesten daha iyi biliyordun.
O şarkıyla 300 milyon kazandım şimdi de 1 milyar borcum var.
Annem ve kız kardeşimin parasını kaptırmak istemiyorsam,
Çenemi kapayıp seni dinlemem gerektiğini söyledin.
Bir daha ailem hakkında konuşursan seni gebertirim.
Sakin bir havayla başta yürümese bile,
10 yıl boyunca müzik yapmama izin vereceğini söyledin.
Sözlerin ve hareketlerin birbirine uymuyor.
Bunun Amoeba Culture için olduğunu söyledin ama hepiniz haydutsunuz.
1 milyar, senin ve arkadaşlarının sevdiği bir sayı.
Müzisyenden para çalan menajer senin kız kardeşin (?)
Ve ordaki arkadaşların. Hepsi birbirine çok yakın.
Bana kaba olduğumu söylemeden önce dönüp kendi götünüze bakın.
Şimdi bana karamsar olduğumu ve ilgi için çıldırdığımı söylüyorsunuz.
Bu lafları varlığımı zedelemeye çalışmak için mi ortaya saçıyorsun?
Senin kurnaz gözlerin de tamamen saf değil, kabul et.
Sen rapçileri temsil etmiyorsun, yalnızca pis eğlence sektörünü temsil ediyorsun.
Cesur olan kim ve kim saklanarak hile yaptı?
Ben ortaya çıkıyorum. Endişe etme, hala alev gibi tutkum.
Burda tek bir yalan söylediysem çıkıp konuş.

E-Sens bu sefer şirketle anlaşmazlıkları ve daha önce de bahsedilen köle kontratı meselesini birazcık daha deşiyor. Gaeko’nun bu konuda hala bir şey söylememesi ve tüm olaylar olurken Kcon’a gitmesi iyice sinirime dokunmaya başladı mı? Sanırım biraz.
E-Sens bu sefer ne hasar verdiyse ödeyeceğini ve bu konudan hiçbir zaman şikayetçi olmadığını belirtmiş. Sözlerden öğrendiğimiz kadarıyla Gaeko E-Sens’le bir çeşit pazarlık yapmaya çalışmış. Eğer 200.000.000 won verip sessizce şirketten ayrılırsa kalan 800.000.000 wonluk borcunu yüce gönüllükle yok sayacakmış. E-Sens de “Karşında aptal yok, iyi adam ayaklarını bırak,” diyor.
Şirkete verdiği zararmış şuymuş buymuş ne kadar olduğunu bilemem ama 2 yıllık bir duraklamadan bahsediyoruz ki o dönemde de 0 geliri yok E-Sens’in, evet belki gelir gider çizelgesinde açığı daha fazladır ama 1 milyar? Bizim eski parayla (öyle daha vurucu oluyor da) 2 trilyon eden bir paradan bahsediyoruz! Adam mı sikiyonuz lan derler. Hem gerçekten 1 milyar wonluk bir hasar verse bunun 200 binine razı olurlar mı? Ne saçma. Ayrıca E-Sens’in Poison’ını biliyorsunuz. O dönem 300.000.000 won kazandığını ve bu parayı da Gaeko’nun çar çur ettiğini söylemiş E-Sens bu dissinde. Bir de üstüne 1 milyar borcu mu varmış yani? Son olarak da Gaeko’ya konuşması için bir fırsat daha sunmuş ve eğer şurda söylediklerim içinde tek bir yalan varsa çık konuş demiş.
Gaeko bir kez daha çıkıp seni keş herif blah blah yaparsa, üzgünüm ama bu saatten sonra kimse tarafından ciddiye alınacağını sanmıyorum. Galip E-Sens olur bu kavgada.

Gelelim Simon D’nin Swings’e verdiği cevaba: Control

Şirket, biraz müsaade et.
Sözleşmemi bozuyor olsam da, it gibi çalıştığımdan birkaç yeni kural koymaya hakkım var.
Son 5 yıldır pek çok şey yaşadım.
Bazıları için zehre dönüşen şey benim silahım oldu.
Evet, şirketim her şey yolunda gibi davrandı.
Dynamic Duo’nun müziği gibi, ama artık dişlerinizi bilediğinize göre şimdi hiphopa benzedi.
Sens lanetlenip darbe yemek istedi. Olay bu.
İlgisizliğin getirdiği sinir dengeleri değiştirdi.
Olan biteni izleyen köpekler bana tilki diyor, ama durun biraz.
Sens böyle sinsice eleştirmez beni, gardınızı indirmeyin.
E-Sens Amoeba Culture’a karşı, E-Sens Dynamic Duo’ya karşı…
Benim de pek çok sorunum oldu, ama onlar anlaşamadı.
İkisinin de elini tutmadım ben.
Küçük kardeşimin bileğine sıkıca tutundum hep.
Gerçekten. Bu bencil, cevapsız kavga var sadece ilerde.
Sessiz bir çığlığın sonunda acı dolu gürültü sırada.
Bu kavgada kesinlikle benim de hatalı olduğum noktalar var, kabul ediyorum.
Hep kazanıyormuşum gibi davrandım bu kalkansız savaşta.
Para kazanmaktan fazlası gelmedi elimden.
Yeni dizeler yazmaya çalışmaktan bile bıktım, yalnız kalmam gerekti.
Şimdi odaklanamamaya suç atmak ne komik.
İki halimi de saklıyorum, Sens’le olan ve onsuz halimi.
Kurbanın kurbanı olduğumu söylüyor insanlar.
Bu olaylardan sıyrıldığım için, hasar benim şansıma dönüştü.
Yaşamak için bir sebebe dönüşeceğim, aynı öldükten sonra insanların tanrıyı araması gibi.
Ben iş dünyasına güvenmem, onların bana güvenmesini sağlarım.
Doğruyu söylemek gerekirse bu kavga git gide kana bulanıyor.
Ve ben de kan peşine düşüyorum, fakat sen sadece saçmalıyorsun.
Senin gerçeklerden bahsetmeye hakkın yok.
1. olabilmek için ismimi sattın sen, piç herif.
Bu son merhametim. Seni “Show me the Money” sahtekarı.
Yepyeni bir ödlek. Kontratın önünde diz çöktün.
Seni domuz, hala yeterince pişmemişsin sen ateşin içinde.
Ne çiğsin ne orta, sadece iğrençsin.
Senden korksam, ilk darbede darma duman olurdun.
Ama ben seni gerekli bir kötü gibi görüp hayatta tuttum.
Just Jam insanların senin memelerini görmeye geldiği bir yer.
Ugly Duck’ın abartılı yorumu bir ilk.
30 yaşında ve sıradan olduğumu mu sanıyorsun sikik?
O kısımdan bahsetmeye nefesin bile yetmedi. Geber havasızlıktan bayılıp.
Bir şeyler içelim derken %100 içten konuşuyordum.
Şimdi ağzına bir elma tık. (Tamam domuz süslemesi) Sepak Takraw, bitch ne demek bana da açıklayın?
Jtong’u severdin, onu senden çalmadım.
JM’i (Just Music, Swings’in şirketi) sikeyim. Jtong’u esir tuttuğun kısımdan neden bahsetmedin?
Neden aptal kontratından önce yanına bir menajer vermeye çalıştın?
South Town ismini bile çalmaya çalıştın.
Çok saftı o, ne kadar zorluk çekti bilmiyorsun.
Senin için çalıştığı dönemden pişmanlık duyuyor şimdi.
Tüm iyi adamlar yanıma geliyor.
Kendi kendini rezil ettiğin için teşekkürler Moon Jihoo.
Sens’in en iyi arkadaşı olduğunu söylüyorsun ama hisleri hakkında bir bok bildiğin yok.
Her şeyi açıkça söylemem mi gerek? Kulaklarını temizle.
Fanların hayal kırıklığına uğramış olmalı.
Benimkiler de beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Bana güvenemedikleri için gece gözlerine uyku girmedi, öyle mi?
Ailen korkunç görünen insanlardan uzak durmanı söylemiş olmalı sana.
Onun hayatını kurcalamayı kes, sadece söylüyorum olur da kafan karışırsa diye.
Sens hakkında kurmaca hayaller peşindesin.
Evet, tüm bunlar efsane olacak. En muhteşem erotik saçmalıklardan.
Sens şirketten ayrıldı senin hayali saçmalıklara gebe olman yüzünden.
Ve sabah bulantıların devam ediyor. Geriye sadece Jtong kaldı.
İyi olmaya çalışıp TV’de gülümsedim
Ama geçmişte kim kime kalleşlik yaptı bir düşün.
İnsanlara ihanet eden biri miyim arkadaşlarına sor.
Tek bir şey kesin ki sende gerçeğin zerresi yok.
Anladın mı şimdi orospu çocuğu?

Öncelikle Simon D hepimizin aklından geçtiğini tahmin ettiğim şeyi belirtmiş ve sonunda yaptıkları şeyin gerçek hiphopa benzediğini söylemiş asdfghjfgjk

Amoeba ve Dynamic Duo ile kendisinin de vaktinde sorunları olduğunu söylemiş ama hiçbir zaman Dynamic Duo’nun elini tutmadığını (Swings öyle demişti ya) ve küçük kardeşinin (burda gözleriniz doluyor mu? E-Sens’e hala küçük kardeşi demesi…) ellerini her zaman sıkıca tuttuğunu söylemiş. Bu kavgada onun da hataları olduğunu kabul etmiş ve para kazanmaktan başka pek de bir iş beceremediğinden bahsetmiş. Doğrudan Swings’e 1.lik için Simon D adını sattığını söylemiş. Jtong meselesinde de sen Jtong’u sevdin ama ben onu senden çalmadım, mesela onu nasıl esir gibi tuttuğundan hiç bahsetmemişsin demiş. Çok saf olduğu için ne kadar acı çektiğini ve senin şirketin için çalıştığı dönemden ne kadar pişman olduğunu bilmiyorsun, baksana tüm iyi adamlar etrafımda toplanıyor demiş. Ayrıca E-Sens en iyi arkadaşım demişsin ama onun hisleri hakkında bir bok bildiğin yok. Bir sürü saçmalıkla dolusun ve doğruları konuşmuyorsun diye bitirmiş.
Özetle budur arkadaşlar. Güncellemeleri bekliyoruz.

Amoeba Culture’dan Açıklama!

E-Sens’in True Story’sine karşılık Gaeko’dan bir cevap mı bekliyordunuz? Sanırım daha çok bekleyeceksiniz, aynı benim gibi. Amoeba Culture “Şu ana kadar olanların rapçiler arasında bir çeşit oyun olduğunu düşündüğümüzden olaya müdahale etmedik. Bu noktadan sonra nasıl karşılık vereceğimizi düşünüyoruz,” dedi ve E-Sens’in iddiaları için de “E-Sens’in şarkı sözleri gerçekleri yansıtmamaktadır,” açıklamasında bulundu.

Şimdi işi biraz kişisele dökelim. Bizler Gaeko’dan bir açıklama beklerken şirketin sazı eline alması ve böyle bir beyanda bulunmasından ne anlamalıyız? Gaeko E-Sens ile kozlarını paylaşmaya son mu veriyor? Ve E-Sens’in söylediklerine itibar etmememizi söyledikleri için gerçekten yalan söylediğini mi düşünmeliyiz? Yani… Gerçekten mi? Burnuna çok kötü kokular gelen tek kişi olmadığımı biliyorum. Gaeko… Çok pis sıçmak üzeresin, hissediyorum.

Swing’ten Simon D’ye: New World

Swings’in Simon D’ye cevap vermeyeceğini sandıysanız… Siz başka bir hikayeyi takip ediyormuşsunuz demektir. Swings elbette bir kez daha ortaya çıktı ve New World’ü önümüze sundu. Ama bence dinleyin. Artık kusmanıza neden olacak Control sample’ı yok bu sefer ve ilk bakışta kulağa gayet hoş geliyor, en azından ben eğlendim dinlerken. Peki Simon D’ye verdiği cevaplar yeterli mi? Kelimenin tam anlamıyla zafer kazanmış mı? Buna karar vermek elbette size düşer fakat bana kalırsa Swings biraz daha zırvalamış ve bir git artık deme isteğimi iyice alevlendirmiş.
Ben korkmadım bu benim şansım. Hem neden gerileyim ki? Kadınımla gayet memnunum, sana laf atacak da değilim. Sen benim metresimsin. Kadınımı seninle aldatıyorum falan demiş. Peki dostum ben seni anladım diyelim geçelim. Jtong benim yönettiğim JM’e geldi, değil mi? Evet, bahsettiğin o kontrat doğru; ama oturup aramızda hallettik. Sorun şu ki sen bu olaylardan sonra kalkıp onu başka bir şirketle tanıştırdın. IK altında (Illest Konfusion’dan bahsetmiştim) birlikteydik ama sen benim arkamdan iki insanın arkadaşlığını yok ettin. Seni arayıp ağladığımda o kadar şaşkındın ki edecek söz bulamadın. Ondan sonra iki kez buluşmak için anlaştık ama önce meşgul sonra hasta olduğunu söyleyip bahaneler uydurdun. IK’ı terk edip intikam duygusuyla yandım durdum. İtiraf etmek istemesem de akıl sağlığım zedelendi.
2 gün önce Sens ve Tong ile oturup bir şeyler içtik. Şirketimden kovulabileceğim için endişeliydi. Geçmişi unutup onunla aynı şirkete gelmemi söyledi. Etrafında gerçekten kimse yok adamım, yalnızsın sen.. 3 yıl önce ben de böyleydim ama işler değişti.
Kapa çeneni. Arkadaşlıklar üstünden prim yapmaya çalışma. İhtiyacın kalmayan insandan kurtuluyorsun zaten. Sens’e yaptığın bu, gerçi benimle bu konuda konuşmadı hiç. Sens’in kaçış hikayesini bana anlatan Tong’du. Söyle bana, neden Sens de IK’dan ayrıldı?

Hemen burada kısacık bir not düşeyim. Geçen ay E-Sens twitterında şu mesaj ile IK topluluğundan ayrıldığını duyurmuştu:

“Supreme Team’i destekleyen herkese ve bütün fanlara teşekkür ederim. Artık kendi yollarımıza gideceğiz. Bir daha ne zaman birlikte sahneye çıkacağız bilmiyorum; ama Supreme Team şarkıları söylemeyeceğiz. Umarım benim ve hyungumun (Simon D) geleceği parlak olur.
Orta 3’ten beri kötü bir isim olduğunu düşündüğüm için değiştirmek istediğim E-Sens adına sahibim ama sanırım bundan sonra da kullanmaya devam edeceğim. Yakında müziğimi duyacaksınız ama biraz beklemeniz gerecek.”

Swings bu konuda diyor ki: Sens IK’dan ayrılınca sessiz kaldın. Bir şeyler seni rahatsız ettiği için dün Sens’i aramışsın, öyle mi? Sens bunu kendi söyledi bana. O yayınladığın şey hatalarla dolu, notun D+. Dedi ki Sens: Kiseok-hyungu anlıyorum, korkak bir kıza dönmüş. Hayal kırklığına uğramaktan ziyade kızdım. Bana bunu sen yaptın.
Anlayacağın sen tam bir sürtüksün ama o yine de seni savundu. Bu kadar konuştuğuma göre kendimden de bahsedeyim biraz. Show me the Money’de yaptığım şey anlamsız mıydı? Bunu görünce kahkahayı patlattım. Birkaç yıl önce bilardo oynarken TV’de seni gördüm. Simon D pembe bir balerin elbisesi içindeydi. Ben millete saf hiphop sunuyorum. Herkes kendine sorsun hangisi daha işe yaramaz diye?
Hep skinny jeans giyiyorsun bir de sana hyung denmesini mi istiyorsun? Senin topların bacakların arsında ezilmiş zaten, o aletini kesmeme bile gerek yok. Bakalım bakalııım bahsedilmeye değer ne bulabileceğiz çünkü Swings çok fazla konuşuyor şu disslerinde. Bitmiyor anasını satayim.
Dün memleketinde (Busan) “Ssam D’yi sikeyim!” diye rap yaptım. Herkes Park Ji Sung gol atmış gibi tezahürat yaptı. İnsanlar gerçek yeteneği tanıyor. Senin rapin rezalet, gerçek bu. Umarım E-Sens’le işleri yoluna koyarsınız. 100 dize yazabilmek için tüm gece ayakta kalmışsın, zar zor yazabilmişsin o kadarını. Bu benim 3.dissim (and good for you! geez!) biraz saygı duy. Abartmayacağım, IK’u sevmiştim sik kafalı.Şimdi geriye kim kaldı? Pek çok şey kaybettim, doğru ama sen de Swings’i kaybettin.
Daha uzuuun uzun devam etmiş ama özetle Simon D’ye laf atmayı kesip hayal kırıklığına uğratmış olabileceği fanlarına yanlış anlamamalarını ve bir melek olmadığını ama şeytan da olmadığını söylemiş. Halka karşı sorumlulukları varmış ve hiphop hakkında konuşmalıymış. Korkunç mu görünüyormuş dışarıdan bakınca? Amacı da buymuş zaten. Müziği karanlıkmış vs. Bu onun için büyük bir fırsatmış ve şimdi başarısız olursa hiphop kültürü yine boka batacakmış. Gururu buna izin vermezmiş. Ona katılan müzisyenlerden de telefon bekliyormuş. Artık kendi işine bakacakmış.

Swings Simon D’ye ağzının payını vermiş mi? Fikrimi soracak olursanız Swings’in fazla laga luga yaptığını ve kendisinin bolca saçmalıkla dolu olduğunu düşünüyorum. Arkadaşlıklar üzerinden prim yapmaya çalışanın da kendisi olduğunu düşünmekteyim çünkü kalkıp bu muhabbeti başlatan o oldu zaten. Jtong meselesinde Simon D’nin doğruyu söylediğine inanmaktayım. E-Sens’e de Amoeba tarafından ciddi bir haksızlık yapıldığına artık hepimiz ikna olmuşuzdur, evet. Ama bu konuda Simon D’nin ne kadar söz hakkı vardı, olaylarda ne kadar payı vardı kestiremiyorum. Açık açık kendisinin de şirketle çeşitli sorunlar yaşadığından bahsedip o kadarıyla bırakmış. Hepinizi sikeyim ben yoluma giderim diye E-Sens’in yaptığı gibi şirketten kopmamayı kendisi seçmiş elbette o yaşadığı sorunlar her ne idiyse. Fakat E-Sens’in başına gelenler için onu suçlamak bana adil görünmüyor şu noktada. Yine de bekleyip görmek lazım tabii. Gerçi Amoeba Culture açıklamasından sonra Gaeko ya da Simon D bizzat çıkıp konuşur mu orası da muamma.

Fiskos Fiskos K-HipHop” üzerine 12 yorum

  1. tanımam etmem bu rap alemini, bi dynamic duo ve primary dinliyom ama neler dönmüş be. hiç bi bok ta anlamadım gerçi ama birbirlerini öldürüp kurtulsalar ya fdkjgdjhgfsdhjf çok komik olmuş çünkü bu şarkılı türkülü kavga. aklıma bizin sefil, boyundan büyük laflar eden, bi deri bi kemik rapçi ergenler geldi…yazıqlar valla.

    1. Şimdik durum şu ki ben Swings’in niye bu kadar atar yaptığını valla anlamadım nolmuş ki yani? Fakat dünyam sarsıldı, içimdeki küçük unicorn öldü, gökkuşağı kusamaz oldum ve pembe kalpli gözlüklerimi de alıp götüme soktular ço afedersin.
      Primary dedin aklıma geldi yazıda atlamışım. Swings Ugly Duck’a Ssam D ve Primary’nin peşine takılıp gay bara gitmesini tavsiye ediyor. Primary’nin kafasındaki o meşhur kutuyu da çıkardım eminim şimdi ağlar gerizekalı falan diyor. Böyle ilginç şeyler neyse Gaeko’dan E-Sens’e cevap gelmiş bi gidip bakiyim esas onu merak ediyodum. Hala noluyo tam bilemiyorum ama asdfghjkl

  2. Öncelikle çok affedersiniz ama bir “OHA!” çekmek istiyorum. Adı geçen bütün rapçileri dinlerim neredeyse ama en az sevdiğim türlerden biri de Hiphop. Bütün bu gelişmelerin görünen yüzünden haberdar olan ben, “Simon&Jane ayrılmış, Sens şirketten ayrılmış” vesaire yani, arka yüzünde neyin olduğunu biraz merak etmiş ama kalkıp da araştırmamıştım. Hani olayların böyle bir boyutta olduğunu öğrenince ufak çaplı bir kalp krizi geçirdim.
    Swings de dinlediğim rapperlardan biri ama şuandan itibaren bir “get away” nidası hediye ediyorum kendisine. Sen kimsin oğlum benim Primary’me laf atıyorsun ulen?! moduna girdim.
    Benim için asıl sorunsa… Sens’i de Gaeko’yu da Simon’u da pek severdim, boş boş bakıyorum şuan. Sens’e biraz hak versem de fazla coştuğunu düşünüyorum, aynı şeyi Gaeko için de düşünüyorum. Ssam için bir şey düşünemiyorum bile çünkü o ihtimallerden Jane ile ayrılma nedeni Sens olan ihtimal doğru çıkarsa katliam çıkarabilirim. Ayrıca o bahsettiğin 3 spekülasyondan ilk ikisi de olabilir bence. Üçüncüsü için düşüncemi söyledim zaten.
    Son olarak sen olmasan ben hala Sens ayrıldı tüh deyip geçecek, tüm bunlardan habersiz devam edecektim. Acayip iyi bir yazı olmuş, ellerine sağlık^^

    1. Bence olaylar bu şekildeyse (Gaeko’nun kaçak savaştığını görünce işlerin gerçekten de Sens’in dediği gibi olduğunu düşünüyorum) sonuna kadar konuşmaya hakkı var. Biraz nefret mi kusuyor? Evet, öyle. Ama bunu o yapmayacak da kim yapacak? Swings mi? Sahi Swings ne bok yemeye ortalarda dolanıyor cidden bilmiyorum. Utanmıyor hiç herhalde. Bence onun yaptığı biraz daha adım duyulsun, millete laf atıp havalı olayım oh oh ne güzel mantığıyla başladı ama ona verilen cevaplarla biraz göt olmuş olabilir. Part 2’da baya bildiğin kontrolünü kaybetmiş nefret kusuryor ve pek az şey söyleyebiliyordu, en azından aksini gösterip hedef gösterdiği kişinin cevap veremeyeceği bir şeyler söyleyemiyordu. İlla son dönemde hihop nereye gidiyor diye sorgulayacaktıysa bunu birileriyle kişisel meselelerini devreye sokup yapmayacaktı boş müzik yapıyorsunuz diyecekti, ha kendi ne kadar dolu yapıyordu o da tartışılır tabii.

      1. Yeni güncellemeleri okudum… Swings’in adım duyulsun diye zırvaladığı konusuna katılıyorum, samimiyetsizliğini hissetmemek mümkün değil. (Okurken tiksindim.) Gaeko hakkında ise ne düşüneceğimi gerçekten bilmiyorum çünkü insan bunca zaman severek dinlediği insanların bir anda böyle birisi çıkmalarını hazmedemiyor. Sens haklı olabilir ama Swings’le aynı taraftaymış gibi olması hoşuma gitmiyor. Simon beni hayal kırıklığına uğratmadı ama, en azından onun tarafından daha iyi hissediyorum diyebilirim.

      2. E-Sens aslında hiçbir yerde Swings’in adını kullanmıyor. Swings birlikte oturup konuştuklarından vs bahsediyor ama yine de E-Sens kendisini ne kadar önemsiyor diye düşünmeden edemedim ben. Bir de E-Sens’in twitter hesabı ikesens’in başındaki ik o topluluğu ifade ediyor sanıyordum, neden onu kaldırmamış acaba merak etmiyor değilim. Yani sonuç olarak E-Sens Swings’in ne kadar yanında ve kendisine ne kadar itibar edebiliriz bu anlattığı konularda diye düşünüyor işte insan yahu. Bir de Jtong’un instagramını az buçuk bildiğimden kendisinin Ssam D ile herhangi bir sorunu olduğunu hiç düşünmemiştim o konuda güvenebiliyor muyum ki E-Sens’te güveneceğim? Aklımda deli sorular.

  3. E-Sens ne çekmiş be :”( Swings kimdir bilmediğim için pek skimde değil ama Gaeko gözümden çok düştü şuvan. E-Sens’e yaptıklarından sonra idol yetiştiren şirketlerden ne farkları kalmış? bi de herkes Amoeba ne kadar kuğl diye yere göğe sığdıramıyordu. Neticede şirket şirkettir, her zaman olduğu gibi…işlerin içine kontrat, para falan girdi mi asi dediğimiz hip-hop ve hiphopçılar da idollerden farksız oluyor. herkes gibi onlar da eziliyor. bi yerde daha güçlü biri varsa orda merhamet yoktur işte…tüff allah kaaretsin :”(

    1. Az önce Gaeko’yu Kcon’da Dynamic Duo Daebak dedirtirken de izledim ya… Sizin havanız batsın demek istiyorum. O kendilerini çok üstün gördükleri k-pop idollerinden çok da bi farkları yok aslında neyin kafasındalar bu aristokratlık nerden geliyor? Ve en acı verici olanı da… Ben cidden bu adamların cool olduğunu düşünüyordum meğer içlerinde ne fırtınalar kopuyormuş. Ne kadar saf çıktım acı çekiyorum şu anda.

    1. Of yan hikayelere girersek o kadar uzayacak ki bu yazı burdan Kore’ye yol olacak. Eminim biliyorsundur Dead’P de ortaya çıktı Rap Game Control ile ( https://soundcloud.com/bigdealsquads/deadp-rap-game-control ) ve neden birbirinizi hedef alıyorsunuz. Karşınızdaki kardeşleriniz değil sizin düşmanınız. TV dünyası, idol müziği, elektro saçmalığı, ballad rap denen boktan şey. Kendinizi rezil etmeyin daha fazla ve gerçek birer rapçi gibi hareket edin dedi.
      Tarae – Stop. Fighting ( https://soundcloud.com/taraekim/uc2f8-uc6b0-uc9c0-ub9c8 ) ile “Siz sektörün artık kaşarlanmışları yüzünden biizm bi şansımız olmuyo azcık bize de ekmek bırakın” şeklinde yorumlayabileceğimiz bir diss atıyor.
      Skandalous – ContLoL ( https://soundcloud.com/skandalous0305/contlol-show-me-the-money2 ) diye bir şey çıkarıp yine piyasadaki tanınan isimlerin popülerlik için boktan müzik yaptığından bahsediyor. Bir de kendisi Show me the Money’nin ilk sezonuna katılmış. Kendisi açık ara çok iyiymiş fakat diğer satılmışlar gibi aşk şarkıları değil gerçek hiphop yaptığı için kimse onun değerini bilmemiş falan böyle bir çemkirmiş.
      HT_ApheLiA Zicontrol ile ( http://m.soundcloud.com/htaphelia/zicontrol-aphelia ) Zico ve BBClere giydirmiş. Zico senin fangirllerin yüzünden underground hiphop konserlerine gerçek hiphop sevdalıları bilet bulamıyor. Gelen fangirllerin de diğerleri için kim bu adamlar Zico oppam ne zaman çıkacak vs diyor. Biraz saygı duyun mına koyim bu nedir diye atar yapmış.
      Yani bitmiyor anasını satiyim herkes eteğindeki taşları döküyor asdfghjksdfghj

      1. Tişkür ederim. Bazı noktalarda lost in translation durumu yaşadığım için saçmaladığım hissine sahibim şu şarkı sözlerinde ama olayın özünü kaptığınızı düşünüyorum asdfhjk

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s