Yi Sung Yol – V

Yi-Sung-yol-V

Merhabalar. Çok kısa arayla ikinci bir albüm önerisi eşliğinde döneceğimi inanın ben de tahmin etmemiştim. Nedenini nasılını boşverin de size yukarıda kime ait olduğunu netçe görebileceğiniz V adlı bu albümü indirtmeme izin verin. Şuraya tıklarsak işimiz görülecektir.

(Umuyorum) az önce indirdiğiniz V’yi senenin en iyi albüm adaylarından olduğu için merak edip dinledim ve şu anda tavsiye ediyorsam bilin ki çok sevdiğimden. Henüz kazanan açıklanmadı, sanıyorum kazanmayacaktır da; ama inanın dinlemek için zafer beklemeye gerek yok.

Yi Sung Yol 1994 yılında modern rock ikilisi U&Me Blue ile çıkış yapmış ve 2003’ten bu yana çeşitli sololar yayınlamış bir isim, elbette ben de yeni öğreniyorum araştırma özetlerimi sunuyorum sizleri şu an. 23 Mayıs 2013’te çıkardığı, yılın albümüyle birlikte kendisine yılın modern rock albümü & şarkısı ve yılın sanatçısı adaylıkları getiren V bu ismin 4. solo albümü. Bilmiyorum önceki albümleri de bu kadar deneysel midir; fakat kesinlikle göz atacağımdan emin olabilirsiniz. Siz de atın bence.

Albümün açılışını yapan parça Minotaur yaklaşık 1 dakikalık Fransızca bir monolog ardından ara ara duyduğumuz ekolu vokal hariç 7 dakika boyunca tamamen enstrümantal gidiyor ve inanın bugüne dek duyduğum en otantik parçalardan biri bu. O monolog sona erdiğinde ne olduğunu merak ettiren bir telli çalgı girmesi ve çok hoşuma gitmesi geleneksel bir Vietnam müzik aleti olduğunu öğrendiğim Dan Bau ile tanışma hikayem olur. Nasıl bir çalgıdır görmek isterseniz buyrun:

 

İkinci şarkı We are Dying‘e geçince de hemen karşılıyor sizi Dan Bau. Gerçi sadece bu şarkıda değil, tüm albüm boyunca duyacaksınız bu aleti.

 

Dan Bau denen bu mucizevi şey (asdfgasdfghdfghjk) tüm parçalara daha gizemli bir hava katıyor, muhteşem bir şeye dönüştürüyor. Kullanılışına göre şarkının havasını tamamen değiştirebiliyor. Bazen alabildiğine depresif hissederken bazen dünyanın en huzurlu insanına dönüşüyorsunuz. 

Ancak! Bu demek değil ki her şarkının tek ilgi çeken özelliği bundan ibaret. Çünkü akustik ağırlıklı şarkılar da mevcut albümde folk da. Dinleyince göreceksiniz. Hatta 4. şarkıda köpek havlamaları bile duyacaksınız. Gereksiz bir ekleme olarak o şarkının bana yer yer (vokali çıkarırsanız) gayet bir adet Jang Kiha and the Faces şarkısı olabilirmiş hissi verdiğini söylemek istiyorum. Bilmiyorum size de öyle gelir mi? Dinleyip üşenmezseniz “Ben de öyle düşündüm hafiften.” ya da “Nalakası var canım?” diyebilirseniz hoşuma giderdi. Bazen kendi kendime düşüncelere kapılıp kimsenin umursamadığı şeylerle ilgileniyormuş gibi hissediyorum. Az biraz koyuyor yani :’)

V ile ilgili ilginç de bir bilgi vermek istiyorum. Bilirsiniz normalde albümler parça parça kaydedilip birleştiriliyor; ama bu albümde 6 şarkı tek seferde ve canlı kaydedilmiş. Hangilerinin bu şekilde kaydedildiğini tahmin etmeye çalışırken fazlasıyla eğlendim.

Albümdeki şarkı listesi şu şekilde ve hepsini tavsiye ediyorum. Söylemek istediklerim bu kadardı.

  1. Minotaur
  2. We Are Dying
  3. Who? (Veloso Live)
  4. 개가 되고 (Dog Etc.)
  5. Satin Camel (바다였던) (Ocean Once)
  6. Fear (Don’t Let It Get the Best of You Darling)
  7. Who? (Fluxus Studio Live)
  8. Secretly (Wouldn’t You Like to Know…) – Originally 솔직히 (Secretly) from Why We Fail (2011)
  9. Bluey – Featuring Jang Pil-soon
  10. Cynic

Bir Cevap Yazın

