Sır Gibi Saklamanız Gereken Tavsiyeler #1

secret

Sizlere “soft ice-cream” tadında bir albüm tavsiye etmek üzere çok kısa arayla tekrar buradayım! Aslına bakarsanız bir aksilik yaşamadığım müddetçe, aklıma geldikçe elbette, birkaç albüm daha bırakacağım yakın zamanda şuralara bir yerlere. Çünkü bu sene her ne kadar pek bahsini açma fırsatı bulamasam da fazlasıyla beğendiğim ve dinlemeyeni varsa dinlemelerine vesile olmak istediğim şarkılar yığınım halihazırda mevcut.

Arkası kim bilir ne zamanlarımın açılışını 10 Ekim 2014 itibariyle ilk EP’lerini yayınlamış ve duoları için kısa bir isim seçmek yerine bizleri biraz zahmete sokmuş da olsalar kendilerine pek kızamadığımız Kim Sawol x Kim Haewon ikilisiyle yapıyorum. Secret‘ı indirmek için buraya tıklamanız yeterli olacaktır.

6 şarkı+1 Bonustan oluşan bu albümün özellikle dikkatimi çekme sebebi tarzlarının bana (biraz) Casker’ı anımsatması oldu ilk şarkıyla. Dinlemeye devam ettikçe daha da çok sevdiğim için ileriki işlerini de merakla bekliyorum.

Albüm vokallerimiz ve gitar tınıları baskınlığında şekillenmiş. Açıkçası oldukça minimal ve de sakin olmuş. Folk indie şeklinde sınıflandırmakta sakınca görmediğim, yumuşak hatlı, eli yüzü düzgün, kadın ve erkek vokal geçişlerinin ustaca hatta hafif romantik de bir havayla yapıldığı, bulutların üstünden yeryüzüne sesleniyorlarmış gibi hissettiren bir şey çıkmış ortaya. Bütünlüğüne ise söylenecek söz bulamıyorum. Sanki tüm albüm tek bir uzun şarkıdan oluşuyormuş yanılgısına kapılabiliyor insan kolayca. Ben açıkçası bir şarkıdan ötekine geçince hala bir öncekinde olduğumuzu zannedebiliyorum kolayca. Çoğu zaman bunu rahatsız edici bulabilirim belki; ama burda bana dokunmuyor, aksine her şarkının sanki birbirine göz kırpar, çaktırmadan kredi verir oluşu hoşuma gidiyor. İç içe geçip bulanıklaşarak eriyorlar sanki. Belki de o yüzden bu müziğin fotoğrafını çekebilsek sanki elimize hep blurlaşmış manzara fotoğrafları geçermiş gibi geliyor bana.

Özetle bu ikili gerçekten büyük beklentiler oluşturdu bende. Kendilerini yakiiğnen takiplemekte bir beis göremiyorum pek muhterem müzik sever okuyucum. Umarım burdan bu tavsiyeyi kapıp sen de aynısını yaparsın, elbette üşenmeyip bıkmadan usanmadan okuduysan.

Son olarak şarkı listesi ve benim kişisel iki favori şarkımın canlı performansları:

  1. 비밀
  2. 지옥으로 가버려
  3. 안아줘
  4. 사막, Part 1
  5. 회전목마
  6. 사막, Part 2
  7. 사막, Part 2 (Single Ver.)

 

 

 

Bir Cevap Yazın

