%80 Akustik, %20 Elektronik, %100 Indie

big_phony

Big Phony iftiharla sunar: Long Live the Lie!

Evet, kısa zamanda birçok albüm tavsiyesi yapacağımın haberini önceden vermiş olduğumdan lafı pek fazla uzatmayacağım aslında. Albümü dinleyebilmeniz için sizleri hemen şuraya alıyorum.

Bobby a.k.a Big Phony adlı bu adamın varlığından senenin başlarında haberdar oldum utanarak itiraf etmek durumunda hissederek. Neden? Çünkü Big Phony aslında 2005 yılından beri bulunmayı bekliyormuş. Kabul ediyorum, o zamanlar bulmam zaten zordu; ama şöyle bir 2012 dolaylarında en azından kulağıma çalınır diye beklerdim. I’ve sinned father (kendini kırbaçlamaya gider). Demem o ki geç olsun güç olmasın hep beraber kardeş kardeş dinleyelim.

Öncelikle sizi uyarmalıyım ki muhatabı olduğumuz şahsın kökenleri Kore’ye dayansa da esasen Amerika doğumlu ve şarkıları da İngilizce. Hoş bir değişiklik tabii dfhjfghjk Fakat dinlediğim Koreli indie gruplardan daha az sevmediğim için, hele de böyle beğendiğim bir albümle de tanıyınca bahsetmesem olmayacaktı.

Sizlere tavsiye ettiğim albüm 2014’ün Şubat ayında çıktı Bobby adlı diğer bir albümle eş zamanlı olarak. Aslına bakarsanız bunu baz alarak, Bobby de dahil diğer albümlere geçiş yapmaya karar verdiğinizde şaşkınlık yaşayacaksınız çünkü az önce elektronik ve deneysel parçalarla haşır neşirken hemen şimdi akustik ama çoğu zaman upbeat parçalarla baş başa kalmış olacaksınız ki her birini de az önce paylaştığım aynı bandcam hesabında bulabilirsiniz. Kolaylık olması açısından: http://bigphony.bandcamp.com

Long Live the Lie (“Yalanlarımız güzel, inanması zevkli” diye şarkı mırıldanmakla “Long Live the Queen!” diye bağırmak arasında gidip geldiğim ince çizgi sana da selam), Bobby’nin bir arkadaşının 2013 başlarında bağımsız filmine elektronik bir şarkı yapıp yapamayacağını sorması üzerine doğuyor aslında. Öncesinde akustik çizgisini korurken deneme amaçlı, tamamını kendi laptopında yazdığı All Bets are Off’un ardından bu keşfinden keyif aldığını fark eden müzisyenimizin daha çok deneme yaparak koca bir elektronik albüm oluşturması sayesinde şu anda bunları yazabiliyorum. Elbette kendine tamamen yabancı bir alana kayarken önceki albümlerinde olduğu gibi tek başına sırtlanmıyor sorumluluğu ve yapımcı ve sanatçı arkadaşı Enik Lin’in yardımına başvuruyor. Çok güzel oluyor arkadaşlar, teşekkür ediyoruz.

Big Phony sevilmeli diyerek (umuyorum) kısaca noktalıyorum (Çok uzattım mı diye yukarı çıkıp kontrol etmedim ama uzatmadım galiba :”)). Yani odasında kendi kendine albüm kaydeden bir adam neden sevilmesin ki? Özünü kaybetmeyip eski gitarıyla şarkılar yazan, bol bol demo yayınlayan… Ay resmen ağzımdan burnumdan sevgi fışkıracak şimdi! Sustum.

Bir Cevap Yazın

